השר דרעי התעמת עם הח"כים הערבים: "דמוקרטיה, דמוקרטיה, יש גם גבול" • צפו

יו"ר ש"ס שר הכלכלה אריה דרעי עלה להשיב במליאת הכנסת להצעת אי אמון של הרשימה המשותפת והתעמת עם הח"כים הערבים: "דמוקרטיה, אז ניתן להשמיע כל מה שרוצים? יש גם גבול" • צפו בוידאו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות ערוץ הכנסת; תמונות: יונתן סינדל - פלאש 90)

עימות במליאה: לא בכל יום מתעמת יו"ר ש"ס אריה דרעי עם חברי הכנסת הערבים, אתמול (שני) זה קרה במהלך הצעות אי אמון בממשלה, ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) נאמה ובין היתר הגדירה את מח"ט בנימין רוצח, מה שהכעיס את דרעי שנבחר להשיב מטעם הממשלה. במרכז האי אמון נאמו החכי"ם על הבעיות הכלכליות, עליהם דרעי היה אמור להשיב, אך קודם שהשיב התפתח עימות בינו לזועבי.

חנין זועבי מדברת על תעסוקת נשיא במגזר הערבי: "הנושא הזה מביא רווחה לכלל האזרחים. זה נושא שתורם לשוויון, זה נושא שתורם לכלכלה האזרחית וזה יהיה מנוף הקדמה והפיתוח הכי מרכזי לחברה הערבית".

אריה דרעי: "אדוני היושב-ראש, התבקשתי לענות על האי-אמון שהגישה הרשימה המשותפת. והתכוננתי לזה, האמת. אני גם מתרגש. נושאים כל-כך מקצועיים שהעלו כאן: מלחמה בעוני, השקופים, מדיניות כלכלית צודקת, תעסוקת נשים, אבטלה, עוני. שורה, באמת, של דברים חשובים מאוד. והתכוננתי כמו כמעט לדרשת בר-מצווה. לענות. בכל זאת, לא כל יום מזדמן לענות לאי-אמון מכובד כל-כך.

"עקבתי אחר השעון, אדוני היושב-ראש. מבין עשר הדקות היקרות שנותנים להגיש את האי-אמון על הנושאים שמגישים, ספרתי שבע דקות ועשר שניות".

חנין זועבי מעירה הערה לעבר דרעי.

אריה דרעי: "לא, לא, סליחה. אני לא הפסקתי אותך, אל תפסיקי אותי. בסדר? בואי, עם כל הכבוד. מספיק עם המיליטנטיות הזו. תקשיבו גם. תשמעו ביקורת וכדאי גם לשמוע ביקורת, בפרט שהיא עניינית. שבע דקות ועשר שניות, בכלל דברים מחוץ לעניין. ואני לא רוצה לענות עליהם. למרות שחלק מהדברים מקוממים".

ח"כ טלב אבו עראר: "אז תענה על השלוש דקות".

אריה דרעי: "הם מקוממים. לא, אני אענה מה שאני רוצה. סליחה. אני אענה על מה שאני רוצה, בסדר?".

טלב אבו עראר שוב צועק לעבר דרעי.

אריה דרעי: "תעשה לי טובה. עם כל הכבוד, תן לי לדבר ואני אענה על מה שאני רוצה".

טלב אבו עראר שוב צועק לעבר דרעי.

אריה דרעי: "אני אענה על מה שאני רוצה ותשמעו את הדברים. לא יכול להיות שתעמוד כאן חברת כנסת ותקרא לאלוף משנה רוצח, בלי לקרוא את העובדות, עם כל הכבוד. מה זה? דמוקרטיה, דמוקרטיה, אז ניתן להשמיע כל מה שרוצים להשמיע? יש גם גבול. יש גם גבול".

חנין זועבי: "יש עובדות גם".

אריה דרעי: "סליחה, עם כל הכבוד. עובדות? אני מוכן לקבל עובדות. אני מוכן גם שיחקרו את זה, את העניין, אבל להציג חד-צדדי כאילו זה נער תמים שהלך להתפלל או הלך, עשה קניות, ופתאום מישהו יורה לו בגב? זאת האמת? זאת האמת? שכחת. למה לא הצגת את זה שהוא לקח לבנה שיכלה להרוג. זה יותר גרוע מרובה אפילו. את זה את לא מזכירה, את הנקודה הזאת".

ח"כ שרון גל: "אנחנו אשמים שהיא עוד פה. בוא נעשה שהיא לא תהיה פה. ממשלה ימנית, אתם יכולים לסייע לזה. היא לא צריכה להיות פה. היא מסיתה, תומכת טרור".

היו"ר יולי יואל אדלשטיין: "חבר הכנסת שרון גל, תאפשר בבקשה לשר הכלכלה לענות על החלק הכלכלי בהצעת האי-אמון".

אריה דרעי: "חבר הכנסת שרון גל, להזכירך שתיק החוץ עדיין לא מאויש ואתם מוזמנים להיכנס".

שרון גל: "מה זה יעזור? היא לא תהיה פה אם תיק החוץ יהיה בידינו?".

אריה דרעי: "כנס. יהיה לנו 67 ואז נוכל לעבוד".

ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא: "אז אתה לא מפסיק את ההסתה שלו".

אריה דרעי: "אדוני היושב-ראש, אני מאוד מברך שיש כאן אופוזיציה פעילה, ברוך השם. תמשיכו, תמשיכו בוויכוחים האלה. אני אשמח מאוד".

בשלב הזה החל דרעי לדבר על הנושאים הכלכלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר