נתניהו: "הסכם הגרעין עם איראן טעות בקנה מידה היסטורי"

בישראל מגיבים להסכם הגרעין המתגבש בווינה בין המעצמות לאיראן, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגדיר זאת טעות היסטורית. וביש עתיד בוחרים להטיל את האחראיות דווקא עלח נתניהו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

הסכם הגרעין עם איראן: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שלישי), להסכם המתגבש בין המעצמות לאיראן באשר לתוכנית הגרעין שלה, לדברי נתניהו: "הסכם הגרעין עם איראן הוא טעות קשה בקנה מידה היסטורי".

במהלך פגישה עם שר החוץ של הולנד ברט קואנדרס אמר נתניהו: "כשמוכנים לעשות הסכם בכל מחיר - זאת התוצאה.

"מהדיווחים הראשונים שמגיעים אפשר לקבוע כבר עכשיו שההסכם הזה הוא טעות היסטורית לעולם. בכל התחומים שהיו אמורים למנוע מאיראן את היכולת להתחמש בנשק גרעיני נעשו ויתורים מפליגים. בנוסף, איראן תקבל מאות מיליארדי דולרים שבאמצעותם היא תוכל לתדלק את מכונת הטרור, ההתפשטות והתוקפנות שלה במזרח התיכון ובעולם כולו. אי אפשר למנוע הסכם כשהנושאים ונותנים בו מוכנים לעשות עוד ועוד ויתורים למי שקורא גם תוך כדי השיחות "מוות לארצות הברית".

ראש הממשלה הוסיף ואמר: "ידענו היטב שהרצון לחתום על ההסכם חזק יותר מכל דבר ולכן לא התחייבנו למנוע הסכם. כן התחייבנו למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני – וההתחייבות הזאת בעינה עומדת".

אני אומר לכל המנהיגים בישראל - עכשיו הזמן לשים בצד את הפוליטיקה הקטנה ולהתאחד מאחורי הנושא הגורלי ביותר לעתידה וביטחונה של מדינת ישראל".

השר נפתלי בנט אמר: "ב-14 ביולי 2015 בשעה 9:21 נולדה מעצמה גרעינית. היום הזה ייזכר כיום שחור בתולדות העולם החופשי. ספרי ההיסטוריה נכתבים היום מחדש, עם פרק מסוכן וחמור במיוחד.

"אזרחי העולם המערבי שקמים לעוד יום בעבודה או בלימודים, עדיין לא מודעים לעובדה שכחצי טריליון דולר יעברו כעת למעצמת טרור חדשה, שהיא המדינה המסוכנת ביותר בעולם, אשר חרטה על דגלה השמדת מדינות ועמים.

"היום זה אנחנו, מחר זה יכול להגיע לכל מדינה על הכדור בצורת מזוודת נפץ בלונדון או ניו יורק. ישראל עשתה הכל כדי להתריע מהסכנה ובסוף תפעל לפי האינטרסים שלה ותעשה כל מה שנחוץ כדי להגן על עצמה".

השר אופיר אקוניס אמר: "הדבר היחיד שמובטח בכל הקשור להסכם עם איראן הוא - שהוא לא יקוים ואיראן תמשיך לפתח גרעין שיאיים על שלום העולם כולו".

"הכותרות, החיבוקים והחיוכים בווינה היום מבטיחים כבר מחר דאגה, חשש וחוסר ביטחון לכל המדינות במזרח התיכון ולמדינות שחתמו על ההסכם. מצער שבמקום ללמוד מטעויות שנעשו בהיסטוריה הקרובה, ישנם גורמים בעולם שחוזרים עליהן".

שר הקליטה זאב אלקין הגיב: "מנהיגי העולם המערבי חוזרים על הטעות ההיסטורית של התרפסות וותרנות בפני הטרור, שדוהר לעבר האופק הגרעיני".

השר הוסיף ואמר: "הסכם וינה של היום מזכיר את הסכם מינכן, אבל מדינת ישראל לא תסכים להיות צ'כוסלובקיה. החזון הציוני מומש כדי שעם ישראל יגן על עצמו בכוחות עצמו ולא יהיה בן ערובה של הטעויות של צ'מברלנים של ימינו".

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן אמר "הסכמים שמתעלמים מניסיון העבר מסכנים את העתיד. ההסכם עם איראן ייזכר בהיסטוריה באותה שורה עם הסכם מינכן ועם ההסכם עם צפון קוריאה".

לדבריו: "ההסכם הזה הוא הסכם שמתעלם מהסכנות הגדולות, הוא הסכם של כניעה מוחלטת לטרור ולאלימות בלתי מרוסנת בזירה הבינלאומית. מעל ההסכם הזה מתנוסס דגל שחור והוא ייזכר בהיסטוריה כיום שחור לעולם החופשי כולו".

ב'יש עתיד' בוחרים לתקוף את ראש הממשלה נתניהו. יו"ר הסיעה ח"כ עופר שלח אמר: ההסכם בין המעצמות לאיראן מדאיג, זוהי עדות לכישלון החרוץ של מדיניות ראש הממשלה בסוגיה שאותה ניכס לעצמו וניהל לבדו, תוך התעלמות מן הביקורת בישראל ובעולם, באמירה השחצנית שהוא יידע לעצור את הגרעין האיראני".

לדבריו: "נתניהו בחר באסטרטגיה של עימות עם הממשל האמריקני, תוך שהוא פוסע ברגל גסה לתוך הפוליטיקה בוושינגטון, וגרם לכך שישראל לא הייתה מיוצגת בלוזאן או בווינה ולא השפיעה על המשא ומתן ברגעיו הקריטיים ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר