פיגוע הההצתה

הנשיא ריבלין: "בני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש"

לאחר פיגוע השנאה בו נשרף תינוק פלסטיני למוות, נשיא המדינה ראובן ריבלין פנה באמצעות כלי התקשורת הערביים אל המגזר הערבי: "בני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
נשיא המדינה ראובן ריבלין (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

לאחר פיגוע ההצתה הבוקר (שישי) בכפר דומא, בו נשרף למוות הפעוט הפלסטיני עלי דוואבשה, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פנה היום באמצעות כלי התקשורת הערביים אל המגזר הערבי בישראל ואל הפלסטינים זעזוע עמוק מהפיגוע.

"קמנו הבוקר ליום עצוב" כתב הנשיא. "רציחתו של עלי דוואבשה, תינוק שישן במיטתו, והפגיעה הקשה בבני משפחתו, אחיו, אביו ואמו הנאבקת על חייה, פצעו את לב כולנו. יותר משאני חש בושה, אני חש כאב. כאב על רציחתו של תינוק קטן. כאב על שבני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש. דרכם אינה דרכי. דרכם אינה דרכינו. דרכם אינה דרכה של מדינת ישראל ואינה דרכו של העם היהודי".

ריבלין כאמור תקף בחריפות את האירוע והוסיף, "לצערי הרב, עד עתה נראה שטיפלנו בתופעת הטרור היהודי ברפיון. אולי לא הפנמנו שמולנו ניצבת קבוצה אידיאולוגית, נחושה ומסוכנת שהציבה לה למטרה להרוס את הגשרים העדינים אותם אנו בונים בעמל רב. אני מאמין שככל שנבין שמולנו ניצבת סכנה מהותית למדינת ישראל נהיה נחושים יותר לעמוד מולה ולעקר אותה מהשורש".

עוד כתב הנשיא: "אל מול גל הטרור הפוגע בחפים מפשע, הבז לחיי אדם, הבז לשלטון החוק, מדינת ישראל והחברה הישראלית מחויבות לחשבון נפש. חשבון נפש שיבוא לידי ביטוי במעשים ולא רק במילים. המנהיגות הישראלית, מימין ומשמאל, צריכה להביע קול ברור לא רק של גינוי לטרור אלא של מחויבות אמיתית למאבק באלימות, מאבק בגזענות, הכרה במחויבותנו להקפדה על ערכי החוק, כבודו של בית המשפט, ערכי הדמוקרטיה, וכבוד האדם שנברא בצלם".

לסיום כתב הנשיא, "ברגעים כואבים אלו אני פונה אליכם אזרחי ישראל הערבים, אל העם הפלסטיני, אל כל אזרח שומר חוק - ומבקש מכם לא להיכנע לרגשות הזעם והכעס. זה הזמן לשלב ידיים. מערכות החוק והצדק ימצאו את הרוצחים וימצו איתם את הדין.

"עלינו לתת למערכת החוק לבצע את המוטל עליה ולהיזהר מלהיגרר למעשים מזיקים ומיותרים. לקיחת החוק לידיים וכניעה למעשי אלימות תהווה פרס לטרוריסטים. למרות הכאב והצער עלינו להמשיך ולהאמין ביכולת שלנו לבנות גשרים של דו קיום, של חיים משותפים. אסור לתת לטרור לנצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר