עזות פנים

צעירים מהפלג הירושלמי פוצצו את דרשת שבת שובה של הגר"י סילמן

זלזול בת"ח ערב יום הכיפורים: בחורים המזוהים עם הפלג הירושלמי זעקו כלפי הדיין הגאון רבי יהודה סילמן במהלך דרשת "שובה": "כיצד אתה מעז לדבר על אמונת חכמים?". רב הורה: "לבצע קריעה" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"י סילמן (צילום ארכיון: בעריש פילמר)

הפלג הירושלמי פוצץ את דרשתו של הרב סילמן: מהומה ותגרה אלימה התרחשו בדרשת "שבת שובה" בשכונת רמת אלחנן בבני ברק. הדרשה המסורתית התקיימה בשעות הלילה בליל שבת בבית הכנסת המרכזי בשכונה מול מאות בני אדם, ובמהלכה החלו בחורים המזוהים עם הפלג הירושלמי לזעוק לעבר הרב "כיצד אתה מעז לדבר על אמונת חכמים?".

בשלב זה החלו תלמידיו של הדיין לזעוק כלפיהם בחזרה: "חצופים, צאו מהדרשה". בהמשך, לטענת משתתפים, החלו הבחורים לזעוק קריאות נאצה וקללות לעבר הרב והחלה תיגרה בין הצדדים. מי שהתגייס לטובתו של הדיין היה הרב מרדכי בונים זילברברג, רב שיכון ה' ומקורבו של מרן הגראי"ל שטיינמן המתגורר בסמוך, שהחל לזעוק כנגד הבחורים במחאה על כבוד התורה.

לדברי הנוכחים, הרב זילברברג נעמד ליד הבימה וזעק כי יש לקרוע קריעה במחאה על ביזוי כבוד התורה. "הרב זילברברג קרא למשתתפים לסלק את הבחורים שהתפרעו ובתגובה גנבו התלמידים את כובעו וכיפתו" סיפר עד ראיה.

"הייתה שם מהומת אלוקים" מתאר ל"כיכר השבת" אחד המשתתפים בדרשה. "הדלת של בית הכנסת נשברה כתוצאה מהעימות הקשה וחלק מהנוכחים אף ספגו מכות יבשות".

לדברי מקורבי הרב סילמן, הדיין אמר כי הוא "מוחל בלב שלם לכל מי שפגע בו" וכי הוא מבקש מהציבור למחול להם ו"בזכות כך ה' ימחל לכולנו ביום כיפור".

הבוקר מחה הגר"י זילברשטיין רבה של שכונת רמת אלחנן על הפגיעה בכבוד התורה וביקש מהקהל לאחל לרב ברכת שנה טובה. לאחר מכן קרא הגר"י זילברשטיין יחד עם הציבור פרקי תהילים על מנת להסיר את הקיטרוג שהתרחש בשל הפגיעה בכבוד הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר