אזהרה!

ארגון הבריאות העולמי יקבע: נקניקיות והמבורגרים מסרטנים כמו סיגריות

ארגון הבריאות העולמי צפוי להכריז בימים הקרובים כי בשר מעובד כמו נקניקיות והמבורגרים גורמים לסרטן ברמה חמורה כמו סיגריות ואזבסט. מכון הבשר האמריקאי: "בניגוד לשכל הישר" (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

אזהרה, הבשר מסרטן: ייתכן כי בקרוב תראו אזהרות דומות לאלו שיש על חפיסות הסיגריות, גם על נקניקיות, המבורגרים ובכלל בשר מעובד.

על פי דיווחים בתקשורת העולמית, ארגון הבריאות העולמי WHO, צפוי להכריז בקרוב כי הבשר המעובד לסוגיו, הוא מגורמי הסרטן ברמה החמורה, ממש כמו סיגריות ואזבסט.

הקביעה החדשה מתבססת על שורת מחקרים שנערכו לאחרונה, והיא תתקבל לאחר ישיבה של עשרות מדענים ממדינות שונות, שהחליטו לאמץ את מסקנות המחקרים.

אבל לא רק בשר מעובד, גם בשר אדום טרי, הוא בעל יכולת מסוכנת לגרום לסרטן, אם כי ברמה נמוכה יותר, והוא יוגדר ככל הנראה כבעל חשד סביר לכך.

הבשר גורם בעיקר לסרטן המעי הגס, המהווה את המחלה הממאירה השנייה בשכיחותה בארץ.

יצויין אגב, כי הבשר היותר מסוכן לגרימת הסרטן, הוא דווקא בשר החזיר, אם כי גם בבשר פרה יש סיכון.

כצפוי, לא כולם אוהבים את ההמלצות החדשות, שיגרמו לדרמה של ממש בעולם המזון בכלל והמזון המהיר בפרט. המכון לבשר בארה"ב (NAMI), טוען כי ההמלצות הן "בניגוד לשכל הישר, ועשרות מחקרים מראים שאין שום קשר בין בשר וסרטן".

נשיא המכון בארי קרפנטר אמר: בשר אדום ומעובד הוא בין 940 חומרים שנסקרו על ידי הסוכנות הבינלאומית למחקר (IARC) ואכן, נמצאה בו רמה מסוימת של סכנה תיאורטית. הסוכנות אומרת שאתה יכול ליהנות משיעור יוגה אבל גם לא לנשום אוויר, לשבת ליד חלון שטוף שמש, לשתות יין או קפה, לאכול מזון שהוכן בגריל, או לשים אלוורה – כולם נקבעו כגורמים מסרטנים. סיכונים ויתרונות יש לשקול יחד לפני שאומרים לאנשים מה לאכול, לשתות, ואיך לנהוג או לנשום, והיכן לעבוד. התעשייה אומרת שבשר אדום הוא עשיר בחלבון, מקור טוב לויטמינים, ברזל ואבץ, וחלק מרכזי בתזונה מאוזנת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר