ומי שומר על הר הזיתים? שלושה ערבים ממזרח ירושלים

שלושה ערבים משכונת ראס אל עמוד במזרח ירושלים נשכרו על ידי משרד הבינוי והשיכון לאבטח את הר הזיתים ולמנוע ניתוץ מצבות והצתות. במשרד טוענים: מודל האבטחה הוא על פי המשטרה (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הר הזיתים. ארכיון (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

בית העלמין הר הזיתים בירושלים סובל כבר שנים מתופעות של ונדליזם, בעיות ביטחון ומקרי תקיפה נגד יהודים באמצעות אבנים. מי אמור למנוע את זה על פי משרד הבינוי והשיכון? שלושה ערבים תושבי מזרח העיר שנשכרו לאבטח את המקום.

שלושת הערבים המתגוררים בשכונת ראס אל עמוד, נשכרו לאחרונה באמצעות חברת "מודיעין אזרחי" וזאת כדי שימנעו ניתוץ מצבות והצתות בבית עלמין.

על פי הדיווח באתר ynet, אותם עובדים לא נשכרו ישירות על ידי חברת האבטחה אלא על ידי משרד הבינוי ולפי גורמים המעורבים בפרטים, אותם אלמונים שביצעו וונדליזם במתחם בית העלמין, חוששים עתה לשוב לזירת הפשע משום ששלושת העובדים החדשים נמנים על משפחה מוכרת במגזר הערבי.

מעדויות של עובדים ומתחקיר שבוצע עולה כי העובדים ממעטים להגיע אל מתחם בית העלמין למרות שהם מקבלים משכורת. לפי אחד העובדים היהודים: "אותם עובדים מגיעים למתחם, עושים סיבוב קצר וחוזרים לביתם".

מחזיק תיק חירום וביטחון בעיריית ירושלים, אריה קינג, המתגורר ליד בית העלמין, אמר בתגובה כי "מה שנשמע כמו פרוטקשן - נראה כך. אני לא רואה אותם בבית הקברות ועושה רושם שזו ההתמודדות החדשה של ממשלת ישראל עם הטרור הערבי. במקום לאכוף את החוק לקחו אנשים אחרים שיעשו 'התאמות לחוק' עם השכנים שלהם. לא שמעתי שפורסם מכרז להעסקת אותם עובדים, הם לא נושאים נשק ולהבנתי לא מקבלים הוראות ישירות מהממונים על הביטחון בהר הזיתים. השאלה היא מטרידה מאוד, מה תנאי ההעסקה שלהם ואיך הם פותרים את בעיית הנזק למצבות והפגיעה ביהודים. השאלה היא האם ממשלת ישראל יכולה להרשות לעצמה לפתור בעיות כאלו בדרך הזו".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה כי "אכן מדובר בהעסקה של עובדים מקומיים, כחלק ממודל שקיים באבטחת מוסדות חינוך, מבני ציבור ואתרים אחרים בירושלים. המודל של האבטחה בהר הזיתים הונחה על ידי משטרת ישראל וממומש על ידי חברת האבטחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר