בצה"ל הופכים את טנק מרכבה 2 לנגמ"ש ממוגן

טנק מרכבה סימן 2 שיוצא משימוש הועבר לבסיס אט"ל בתל השומר שם ערכו בו שינויים ושיפורים בין היתר הוסרו התותח והצריח, נוספה מערכת מיזוג אוויר והכלי צפוי להפוך לנגמ"ש כבד וממוגן (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המשוריין החדש (צילום: דובר צה"ל)

למעלה משנה לאחר ששבעה לוחמים מחטיבת גולני נהרגו במבצע צוק איתן מפגיעת טיל נ"ט בנגמ"ש ברדלס ברצועת עזה, בצה"ל הפיקו לקחים וערכו ניסוי בטנק שלטענתם פיתוחו ייתן יוצר ביטחון ללוחמים.

מדובר בטנק מרכבה סימן 2 שיצא משימוש בשורת החטיבה הסדירה ובמקומו הוכנסו טנקים אחרים. בדרך כלל טנקים שיוצאים משימוש מועברים למחסני גריטה או שנמכרים לצבאות בחו"ל, אולם הפעם הוחלט להעביר אחד מבין עשרות לבסיס אט"ל בתל השומר, שם ערכו בו שיפורים שלפי צה"ל אמורים להיטיב עם הלוחמים שבפנים.

השינויים המהותיים שנעשו בו כוללים בין היתר "גילוח" של התותח והצריח והסרת החללים בתא הלוחמים בהם אוכסנו הפגזים. ובנוסף נוספה לו מערכת מיזוג אוויר חדישה זאת במטרה להפוך את הכלי לנגמ"ש ממוגן.

הטנק השתתף לראשונה בתרגיל אוגדתי בתור משוריין לצוות חפ"ק של מפקד החטיבה והתגובות היו חיוביות. בין אותם מבקרים היו הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט וסגנו יאיר גולן.

מח"ט 7, אלוף-משנה נדב לוטן, אמר ל-ynet כי "במהלך המבצע היה ניסיון דומה, אד הוק כחלק מאלתורי צה"ל הרבים במלחמה, לגלח את חלקם העליון של טנקי המג"ח הישנים, אך ניסיון זה אינו צלח. "הנגמ"ש מביא לנו מיגון, עבירוּת טובה ומהירות".

קצינה בפרויקט, שמשתייכת לחטיבת הלוגיסטיקה של זרוע היבשה, אמרה כי "במקום לגרוט את הטנקים שינינו להם את הייעוד, כולל שיפור של הנדסת האנוש בטנק תוך התייעצות עם לוחמים שבאו אלינו ואמרו מה חסר להם ומה הם צריכים. כיום אנו מפתחים משפחה של נגמ"שים, שבאמצעותם יהיה ניתן לפנות פצועים בצורה בטוחה יותר. בנינו כבש ורצפה חדשה, הרחבנו את החללים הפנימיים בתא הלוחמים והוספנו מערכת מיזוג אוויר חדישה, בעלות אפסית על בסיס חלקים שכבר קיימים בצבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר