גורם בצה"ל מאשים:

"דברי הרב ארלנגר הסתה פרועה המשרישה פילוג ושנאה"

דבריו של הגאון רבי סנדר ארלנגר נגד החרדקים והקריאה לגרשם מבתי הכנסת, עוררו סערה. גורם בצה"ל אומר ל"כיכר השבת" כי הדברים של הרב הם "הסתה פרועה" והם "מעודדים אלימות" (צבא)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: באדיבות המצלם)

דבריו החריפים של הגאון רבי סנדר ארלנגר שהתבטא בין היתר נגד החרד"קים וקרא לגרש אותם מבית הכנסת, עוררו סערה בקרב החיילים החרדים בצה"ל.

בעקבות כך, גורם בצה"ל, מגיב בחריפות בשיחה עם "כיכר השבת" ואומר כי הדברים הללו מעודדים הסתה ואלימות ומביאים לפגיעה בחיילים.

"ההסתה שפורסמה אמש, בלי להתייחס לרב כזה או אחר, אבל מדובר בהסתה פרועה המשרישה פילוג ושנאה הן בתוך המגזר החרדי והן בחברה הישראלית כולה", טוען הגורם הצה"לי ומוסיף כי "זה מעודד אלימות ומביא לפגיעה בחיילי צה"ל".

"זהו דבר חמור ביותר", הוא אומר ומוסיף כי "משפטים הממליצים לזרוק חיילים חרדים מבתי כנסת הם משפטים מביישים. הפעם אחרונה בה זרקו יהודים מבית הכנסת הייתה בגרמניה".

הגורם אומר כי הציבור החרדי ברובו לא נכלל בהסתה הזאת ולא נמצא במקום הזה. "זהו קומץ קיצוני שלא בוחל בשום אמצעי כדי לספק לעצמו כותרות ולהצדיק את קיומו ומעמדו".

"צה"ל רואה בחשיבות עליונה את הקשר עם המגזר החרדי ומעוניין לשמור על זה ולכן לא ייתן לפלג קיצוני כזה או אחר לפגוע הן בגיוס חרדים והן בחרדים הלובשים מדים ומשרתים בצבא הגנה לישראל. צה"ל גאה בחיילים החרדים המשרתים ויעניק להם את כל ההגנה הנדרשת", מבהיר הגורם.

במהלך השיחה עם "כיכר השבת", שב הגורם ומדגיש ושוב ושוב את הקשר בין הציבור החרדי לצה"ל וטוען כי זה קשר שנמשך שנים, עוד לפני ביטול החוק וגם לאחר התיקון ושיתוף הפעולה שנוצר.

הגאון רבי סנדר ארלנגר (באדיבות המצלם)

לטענתו: "חלק מהרבנים וראשי הישיבות אף חברים במועצת גדולי התורה ונמצאים בקשר רציף והדוק עם גורמי צבא בכירים שעוסקים בגיוס חרדים, וזה כולל פגישות בשמחות ופגישות חשאיות בבתיהם או בבסיסי צבא. הם יודעים לפנות אלינו ולדבר איתנו ואנחנו איתם בקשר הדוק ביותר".

"צה"ל לא מגייס חרדים בכפייה ולא מעוניין לעשות זאת. הצבא מכיר בערך לימוד התורה והוא מעוניין לשמור על זה. מסלולי הצבא מיועדים לבחורים ונערים חרדיים שעזבו את עולם הישיבות ומעוניינים להשתלב בשוק העבודה", הוא מבהיר.

לסיום, הוא שב ומבהיר כי "צה"ל מגנה כל הסתה כנגד חיילים חרדים ורואה אותה בחומרה רבה. במידת הצורך צה"ל אף פונה לרשויות החוק על מנת לטפל בהסתה. צה"ל נמצא בקשר רציף עם המשטרה על מנת לטפל בהסתה זו. המשטרה יודעת ועוקבת אחר גורמים המסיתים כנגד חיילי צה"ל".

"קמפיין החרד"קים דעך בגלל מאמצים כאלו ואחרים של המשטרה וצה"ל ואנחנו רואים את התוצאות בשטח - גיוס החרדים לצה"ל עולה", הוא אומר.

כפי שפורסם אמש ב"כיכר השבת", במהלך כינוס של רבנים מחוגי הקנאים שנערך בבני ברק, נשא הגאון רבי סנדר ארלנגר, דברים חריפים נגד הגיוס ואף עודד גירוש חרד"קים מבתי הכנסת.

"צריך לרומם את כלל ישראל, להכניס חמימות יהודית, המצב הזה שיכול להיות שבחור ילך לצבא, שיתכן שיסתובבו בינינו חרד"קים, מה תעשה כשיגיע בביהמ"ד קנאי", אמר הרב ארלנגר בדבריו, וסיפר כי "בשבת חנוכה זו התעוררתי, ואמרתי לעצמי, 'אלך לבית הכנסת, ואם יגיע חרד"ק למנחה אני אצעק עליו חרד"ק', זו השיטה, זו העצה הטובה ביותר, לצערי לא הגיע חרד"ק, ולא היה לי ההזדמנות לזה, אך הרגשתי נסיון גדול, רציתי לבחון את עצמי אם אוכל לגרש אותו, זה לא היה לי קל, ניסיתי לעשות קבלת מסירות נפש. אך היה מעשה בירושלים שאחד צעק על חרד"ק ואחרים באו להגן עליו וקראו משטרה, ועשו עסק שלם מכך שצעקו עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר