חבר 'המועצת' במתקפה חריפה

הגר"ד יוסף: "בית המשפט העליון ראש וראשון נגד היהדות"

חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, תוקף בחריפות את הרפורמים - "עושים הכל להכעיס ולהרגיז אותנו", ואת ביהמ"ש העליון - "הראש והראשון בכל דבר שמתנגד ליהדות" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יעקב כהן. וידאו: בן ציון שריף)

מתקפה חריפה: חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף יוצא במתקפה חריפה נגד 'נשות הכותל' והרפורמים, ובהמשך על אנשי מרצ שפתחו בחרם נגד מסעדה השומרת שבת ברעננה ותוקף את בית המשפט העליון שלדבריו הוא ראשון לכל דבר שנגד החרדים.

יצוין כי כמידי שבוע שיעורו המלא של חבר המועצת הגר"ד יוסף ישודר בהמשך היום כאן ב"כיכר השבת".

במהלך שיעורו השבועי אמש, הנמסר בבית המדרש 'יחווה דעת', אמר חבר המועצת: "אני רוצה לומר איזה דבר שמעיק עלי, כואב לי, אני רוצה לשתף אתכם בזה. אני רוצה שכולנו נדע ונרגיש שאנחנו בגלות, זה הדבר שיכול להרגיע אותנו כשאנחנו רואים כל מיני דברים כואבים כאן בארץ".

הרב פתח במתקפה נגד הרפורמים ואמר: "אנחנו פה לצערנו, הציבור שלנו הוא עדיין מיעוט, ועדיין יש לנו כפייה אנטי דתית. היום למשל, היה לכולנו צער גדול ששמענו, שסמוך לכותל הדרומי, שאמנם לא נהגו בשנים האחרונות להתפלל שם, אבל זה חלק - על יד בית המקדש, שבאים כאלו רפורמים שרוצים להתפלל שם מעורב, מי זה עושה את הדברים האלה? אלו שאכפת להם מהתורה? הם עושים הכל להכעיס, נגדנו, להרגיז אותנו בשם הדמוקרטיה".

"הם שומרים שבת? הם אוכלים כשר? לא!", הוסיף הגר"ד יוסף, "הם בוחרים איזה מצוות מסוימות, "דמוקרטיה", הם בוחרים מה שהם רוצים, בוחרים מצוות שהתורה בפרוש לא צוותה להם והם יעשו דווקא, בצעקות, הכל כדי להרגיז אותנו, להרגיז".

בשלב הזה תקף חבר מועצת החכמים את בית המשפט העליון: "וכמובן, מי נותן להם גיבוי? בית המשפט העליון! כדרכם. תמיד, בכל נושא של דת - כמה שהם יכולים לעשות ולהרגיז אותנו ולעשות נגדנו אז הם עושים".

הגר"ד יוסף התייחס לקמפיין החרם שסיעת מרצ יצאה נגד מסעדה שבחרה לשמור שבת ברעננה ואמר כי "בעלים של מסעדה ברעננה החליט שהוא המקום יהיה כשר והוא סוגר אותו בשבת, הוא רוצה להתקרב ליהדות, מה הם עושים עכשיו? חרם! לא פחות ולא יותר. למה? כי הוא העז לשמור שבת, צריך לרדוף את מי ששומר שבת... פשוט זה להכעיס".

חבר המועצת שב לתקוף את הרפורמים והסביר את ההבדל בין החרדים אליהם: "כשהם עושים את זה, מתפללים ליד הכותל מניין של נשים עם טלית ותפילין, הם לא עושים את זה בגלל שהם רוצים להתפלל להקב"ה, הם עושים את זה להכעיס, הם שונאים אותנו, כשאנחנו נמנעים ללכת למקום של חילול שבת, אנחנו אוהבים אותם, אבל מצד שני יש לנו בעיה הלכתית עם זה, אנחנו מרגישים כאילו אנחנו נותנים להם גיבוי למה שהם עושים".

חבר מועצת חכמי התורה הסביר כי כיום המפלגות החרדיות לא מתאמצות להעביר חוקים בנושא הזה בכנסת כי לדבריו זה מעורר שנאה ואי אפשר להצליח.

לקראת סיום השיעור חזר הרב יוסף לתקוף את בית המשפט: "הכל באמצעות בית המשפט העליון, כל הזמן, הם הראש והראשון, בכל דבר שמתנגד לדת, מתנגד ליהדות - הם הראשונים. וכמובן שמדובר בנגד לחרדים - הם תמיד הראשונים בדברים הללו".

"זה כואב לנו, מה שיכול להרגיע אותנו זו ההרגשה שאנחנו עדיין בגלות, אנחנו לא בעלי הבית פה, ולכן אנחנו נמנעים מהפגנות אלימות", הוסיף הגאון רבי דוד יוסף ואמר, "מפה אנחנו שולחים יישר כח לאותו יהודי שהרשעים שם ברעננה רוצים להחרים אותו, הוא קדש שם שמיים, מי שמזמן שם במקום שילך לקנות אצלו, זה מצווה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר