אבל בפוניבז'

הגרב"מ אזרחי ספד: "אנחנו מלווים את ה'ברכת שמואל' עצמו"

מסע הלוויה של ראש ישיבת פוניבז' הגרח"ש ליבוביץ' זצ"ל יצא מהיכל ישיבת פוניבז' בדרכו לירושלים • הגרי"ג אדלשטיין אמר בהספדו כי הוא "המשיך את דרכו של הגאון מוילנא" • סיקור (חרדים)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באדר א' תשע"ו | 28.02.16
הגרב"מ אזרחי בהספדו (צילומים: כיכר השבת, באדיבות המצלם)

לאחר אמירת פרקי התהילים וי"ג מידות וההפסדים על ידי גדולי ראשי הישיבות, מסע הלוויה של ראש ישיבת פוניבז' הגרח"ש ליבוביץ' זצ"ל, בו משתתפים אלפי בחורי ישיבות ואברכים, יצא מהיכל ישיבת פוניבז', דרך רחובות בני ברק, בדרכו לירושלים.

מסע הלוויה נפתח באמירת פרקי תהילים וי"ג מידות על ידי הרב צבי אייזנשטיין, לאחר מכן הספידו: ראשי הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין ןהגאון רבי ברוך דוב פוברסקי, וכן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ידיד נעוריו והבן רבי יעקב משה ליבוביץ.

הגרי"ג אדלשטיין אמר בהספדו כי הוא "המשיך בתורתו ובצדקותו את דרכו של הגאון מוילנא", והוסיף כי "הוא למעלה שמח עכשיו".

הגרב"ד פוברסקי אמר בהספדו כי "רבי חיים שלמה היה יחיד בדורו בהעתקת השמועה מזקנו מרן רבי ברוך בער זצ"ל ומרן הגרי"ז זצ"ל שחיבבו מאד וקבע עמו לימוד בחברותא עוד בבחרותו".

"היה חסיד ועניו וזכה שגופו נהפך לנשמה וראינו זאת בעיננו שהנשמה לא רצתה להיפרד מגופו הטהור עד שבחטאינו לקינו ונפלה עטרת ראשינו", הוסיף הגרב"ד.

צפו: אמירת התהילים בהיכל הישיבה

הגרב"מ אזרחי, בהספד ראשון על ארון הקודש המוזהב של פוניבז', סיפר על ימי בחרותו של הגרח"ש, ועל זה שכבר בהיותו בחור צעיר היה איש תורה עמוק, והיה עוזר לאביו למסור את השיעור כלל ואביו לא סיים את השיעור לפני שהוא הספיק לומר את המשפט האחרון.

"כעת אנחנו מלווים את ה'ברכת שמואל עצמו', כאשר הוא גילם בדמותו את כל תורתו, גאונותו וצדקותו של סביו הגדול", הוסיף הגרב"מ.

לאחר מכן יצא מסע הלוויה דרך הרחובות וילוקמירר, סעדיה גאון, דסלר, חזון איש ועזרא, ומשם לירושלים, שם יצא מסע הלוויה בשעה 15:00 מהיכל ישיבת קמניץ. יספידו במקום: הגאון רבי יצחק שיינר והגאון רבי משה שפירא.

צילום: כיכר השבת
צילום: כיכר השבת
צילום: כיכר השבת
צילום: כיכר השבת
צילום: כיכר השבת
צילום: באדיבות המצלם
צילום: באדיבות המצלם
צילום: באדיבות המצלם
צילום: באדיבות המצלם
צילום: באדיבות המצלם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר