בן 18, תושב השטחים

בסמטאות העיר העתיקה: נלכד המחבל מפיגוע הדקירה

שעות ספורות לאחר פיגוע הדקירה בשער האריות בו נפצע באורח בינוני יהודי חרדי כבן 60, לכדה הלילה המשטרה, בסמטאות העיר העתיקה, את המחבל. הבוקר: התייצבות במצב הפצוע (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המחבל כפיש תועד במצלמות האבטחה וסריקות המשטרה (צילומים: מלמות אבטחה, הדס פרוש - פלאש 90)

שעות ספורות לאחר פיגוע הדקירה בשער האריות בירושלים, בו נפצע באורח בינוני יהודי חרדי כבן 60, שיצא מישיבת "שובו בנים" בעיר העתיקה, לכדה הלילה (שלישי) המשטרה את המחבל החשוד בביצוע הפיגוע.

מיד לאחר הפיגוע ומשהתברר לכוחות המשטרה כי המחבל נמלט מהמקום, סגרו כוחות המשטרה ולוחמי משמר הגבול את העיר העתיקה ופתחו בסריקות נרחבות לאיתור המחבל.

השטח חולק למספר גזרות פעילות וכוחות דולים של המשטרה ביצעו סריקות בתאי השטח. במקביל, שוטרי מבט 2000 ערכו סריקה מקצועית ותרו אחר נתיב הבריחה של המחבל תוך שהם מכוונים את הכוחות בשטח.

זירת פיגוע הדקירה (צילום: דוברות מד"א)

הכוחות זיהו כי המחבל החליף את בגדיו תוך כדי ההימלטות ובתום הסריקות הנרחבות אותר המחבל כשהוא מסתתר באחת הסמטאות בעיר העתיקה.

מהמשטרה נמסר כי המחבל, ערבי כבן 18 תושב השטחים, הודה בתחקור הראשוני בביצוע הפיגוע וכי החקירה נמשכת.

מפקד המחוז, ניצב יורם הלוי שיבח את השוטרים ואמר כי "הפעילות הנחושה והמקצועית של כלל השוטרים ולוחמי מג"ב הביאה לאיתור ומעצר המחבל בזמן קצר".

הבוקר נמסר מבית החולים 'שערי צדק' כי במהלך הלילה חלה התייצבות במצבו של הפצוע מפיגוע הדקירה. על פי בית החולים, הוא נדקר בגב עליון וכתוצאה מכך נפגע בריאה ונזקק לניקוז ולדם. הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ לב חזה.

סמוך לשעה 22:30 אמש התקבל דיווח על יהודי חרדי כבן 60 שנדקר בפלג גופו העליון בידי מחבל ערבי שנמלט. הפצוע נדקר סמוך לשער האריות וטופל בשטח בידי כוחות ההצלה ולאחר מכן פונה במצב בינוני לבית החולים 'שערי צדק'.

פרמדיק מד"א, ישראל וינגרטן, סיפר כי "סמוך לשער האריות ישב גבר כבן 60 כשהוא דקור בפלג גופו העליון, הוא היה בהכרה מלאה וסיפר לנו שהוא נדקר בסימטאות ורץ לכיוון השער כדי לחבור לכוחות הביטחון שנמצאים במקום. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירה דימומים ופינינו אותו לבית חולים במצב בינוני ויציב".

מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק, ד"ר עופר מרין, עדכן מאוחר יותר כי הפצוע הגיע בהכרה מלאה כשהוא סובל מפצע דקירה בחזה. לדבריו: "הוא טופל ביחידת הטראומה ומצבו התייצב. הוא עבר בדיקות הדמיה ומאושפז בטיפול נמרץ. אנחנו נצטרך לראות במהלך השעות הקרובות את המשך הטיפול בו. נכון לרגע זה מצבו בסך הכול יציב".

חיים אטיאס, מתנדב ביחידת האופנועים של 'איחוד הצלה', סיפר: "מדובר בתלמיד ישיבת שובו בנים שסיפר לנו שיצא מהישיבה ונדקר בפלג גופו העליון. כשהגעתי לזירה הוא היה בהכרה ולאחר שנדקר רץ לעבר שוטרים שהיו בסמוך בכדי שיזעיקו את כוחות ההצלה. לאחר שהענקנו לו טיפול רפואי ראשוני הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים".

הסריקות בעיר העתיקה בירושלים • צילום: הדס פרוש - פלאש 90:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר