פרופיל מיוחד

ביישן ובוגר ישיבה: הכירו ג'ייסון (יונתן דב) גרינבלט, חובש הכיפה שלצד טראמפ

הוא ביישן שלא אוהב לספר על עצמו, מסור לעבודה וחושב שטראמפ הוא מענט'ש אמיתי. הכירו את יונתן דב גרינבלט, או בשמו האמריקני - ג'ייסון גרינבלט, חובש הכיפה שהכי צמוד לדונלד טראמפ (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ג'ייסון (יונתן דב) גרינבלט (צילום מסך / מתוך טוויטר )

היועץ המתנחל של טראמפ: במהלך החודש האחרון, ימים ספורים לפני חג הפסח, נחשף לתקשורת החרדית - בעיקר בארה"ב אך גם בישראל - שם חדש בסביבתו של איל הנדל"ן והמתמודד לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ.

מדובר בג'ייסון גרינבלט, או בעברית יונתן דב גרינבלט. שמו של גרינבלט היה חדש לעיתונאים שהתכנסו במגדלי טראמפ באמצע חודש אפריל לשיחה עם המליארדר, אך מתברר כי לסביבתו הקרובה של טראמפ מדובר בשם ישן וותיק. הוא מלווה באופן צמוד את איל ההון מזה כמעט 20 שנים וזוכה לאמונו ולקרבתו.

גרינבלט מכהן כיועץ המשפטי וכסגן היו"ר של חברת הנדל"ן של טראמפ ומתוקף תפקידו הינו מהמקורבים ביותר. במערכת הבחירות הנוכחית הטיל עליו המועמד לנשיאות תפקיד נוסף ומשמעותי - יועץ לענייני ישראל והמזרח התיכון והאיש שעומד בפרונט מול התקשורת (לצד עו"ד דוד פרידמן).

"אני סומך עליו כיועץ שלי לענייני ישראל" אמר טראמפ לכתבים החרדים במפגש שהתקיים לאחרונה והוסיף: "אני אוהב לקבל עצות מאנשים שיודעים על ישראל, אך יותר חשוב מאנשים שאוהבים את ישראל".

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

גרינבלט, בן 49, יהודי אורתודוקסי בוגר ישיבת הר עציון בישראל שלמד לאחר מכן ב"ישיבה יונברסיטי", נחשב לבעל דעות ימניות מובהקות ויש שיאמרו אף שהוא מזדהה באופן ברור עם ההתנחלויות. הוא חובש כיפה שחורה ואב לשישה, מתגורר בטינק, ניו ג'רזי, ואוהב לבקר בישראל עליה אף הוציא ספר. הוא עסקן ופעיל בקהילה היהודית וידוע גם כאיש חסד ופעיל חברתי.

גרינבלט חי עם אשתו נעמי, פסיכיאטרית שמתמחה בתחום בריאות הנפש לנשים. לזוג שישה ילדים: נח, ג'וליה, אנה, סופיה, אייברי ו-ורה.

בסביבתו של טראמפ חושפים כי גרינבלט היה בין אלו שסייעו לטראמפ להכין את נאומו האוהד בוועידת איפא"ק בוושינגטון בחודש מרץ האחרון, נאום שהתקבל באהדה רבה בקרב המשתתפים.

העמדות של גרינבלט על ישראל דומות לאלו של הבוס שלו. כמו טראמפ, גם גרינבלט תומך בפתרון של שתי מדינות, אך לא בהסדר שייעשה בכפייה. הוא אינו סבור כי ההתנחלויות הינן לבו של הסכסוך ומרכז הבעייה בין הצדדים.

מערכת הבחירות הנוכחית הינה הראשונה בה גרינבלט עוסק באופן רשמי בפוליטיקה. לדבריו, הוא ידע שטראמפ יסמוך על דעתו בענייני ישראל אך לא חשב שהוא יהיה היועץ הבכיר לעניינים אלו. "זו היתה הפתעה גם עבורי". סיפר לאחרונה. "זה מדהים שאוכל לסייע למדינת ישראל וזו הרגשה טובה עבורי שגורמת לי סיפוק רב" אמר.

טראמפ אמר לי: "העסקה תחכה, לך תתפלל ותחגוג עם המשפחה"

גרינבלט משבח את יחסו של הבוס לדת היהודית ומזכיר כי בתו אווניקה ובעלה הינם יהודים אורתודוכסים. "פעם הייתי באמצע משא ומתן מורכב והחג עמד להיכנס", סיפר גרינבלט למגזין "פורוורד", "אולם טראמפ אמר לי: 'תעזוב הכל ולך תחגוג עם המשפחה. העסקה תחכה'. הוא ידע שמדובר בחג בן 3 ימים בהם אני אהיה מנותק מהכל, אך אמר לי 'עליך ללכת להתפלל ולחגוג'".

"לא יכולתי לבקש לעצמי עבודה טובה יותר בתור יהודי שומר תורה ומצוות ממה שאני עושה כיום, דונלד הוא מענט'ש אמיתי ואוהב אנשים" אמר גרינבלט. "מאז אותו מקרה אני נותן את כל כולי בשביל העבודה. לפעמים אני יכול לישון במשרד שני לילות העיקר שהעסקה תיגמר ותצא לפועל. כשהבוס בא לקראתך אתה מקריב משלך למענו".

בראיון שהעניק בעבר ג'ייסון גרינבלט, הוא סיפר על עצמו: "אני בדרך כלל אדם ביישן, אני צריך לעבוד על עצמי להיות יותר חברותי וכדי ללמוד איך לדבר בפומבי. הפעם הראשונה בה העזתי לספר לקהל על העבודה שלי כיהודי שומר תורה ומצוות לצידו של טראמפ היתה כאשר נתקעתי בשבת. רב חב"ד באוניברסיטת וירג'יניה שאירח אותי ביקש ממני לקום ולדבר על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר