עתירה לבג"ץ: לבטל העברת השידור הציבורי מירושלים

ראש עיריית ירושלים, חברי כנסת וחברי מועצת העיר עתרו לבג"צ בדרישה לבטל את העברת השידור הציבורי מירושלים למודיעין. סגן ראש העיר עופר ברקוביץ: "יריית פתיחה להסלמת המאבק לשמירת מעמדה של ירושלים" (חדשות)

רשות השידור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, עיריית ירושלים וחברי השדולה למען ירושלים בכנסת ח"כ רועי פולקמן, מוטי יוגב, אראל מרגלית, חיליק בר ונחמן שי, עתרו היום (ראשון) לבג"צ בבקשה להורות לתאגיד השידור הציבורי החדש לבטל את החלטתו ולהפעיל את התאגיד מירושלים.

בעתירה מתבקש בית המשפט להוציא צו ביניים המורה לתאגיד השידור הציבורי שלא ליישם את החלטתו ולא לקדם את המעבר אל מחוץ לירושלים, אלא לפעול על פי החוק ולהקימו בירושלים כפי שהיה עד כה, שכן ההחלטה מנוגדת לחוק ולהחלטות הממשלה ומהווה פגיעה קשה בבירת ישראל.

בעתירה נטען כי חוק השידור הציבורי אינו בעל משמעות סמלית ודקלרטיבית בלבד, אלא בעל חשיבות לאומית והוא נועד להבטיח בפועל את חיזוק מעמדה, מקומה וחשיבותה של ירושלים כבירתה של מדינת ישראל, כמרכז לאומי, ממלכתי וכלכלי. העותרים ציינו כי פעם אחר פעם כושלת מדינת ישראל במימוש והגנה על הוראות חקיקה אלה, באמתלות כאלה ואחרות ובגלגול עיניים ובאמירות של "אין מה לעשות" וכי מדובר ב"צו השעה" וב"פתרון זמני". ההחלטה שהתקבלה מנוגדת לחוק ולהחלטות הממשלה ומהווה פגיעה קשה בבירת ישראל.

יצויין כי מאז ההחלטה על סגירת רשות השידור והקמת התאגיד החדש, פעלה עיריית ירושלים יחד עם הרשות לפיתוח ירושלים לסייע ככל הניתן לתאגיד החדש, הן באיתור נכס מתאים והן באיתור פתרונות לבעיות שהתעוררו בנכסים שנמצאו מתאימים לצרכי התאגיד. "התנערות התאגיד מהמחויבות לפעול מתוך שטחה המוניציפאלי של העיר ירושלים מקורה בחוסר תום לב ובשיקולים זרים ובלתי ראויים. תאגיד השידור החדש הפך במעשיו את סעיף 5 לחוק השידור הציבורי הישראלי המורה על מקום מושבו של התאגיד בירושלים, לאות מתה בספר החוקים" נמסר.

כמו כן מצוין בעתירה כי הנהלת התאגיד החדש הטעתה את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, בטענות ומצגי שווא כאילו לא אותר בירושלים נכס המתאים לפעילותו של התאגיד.

בעתירה נטען עוד כי מעבר להיותה של החלטת התאגיד מנוגדת לחוק, יש בה כדי לפגוע פגיעה קשה בפיתוחה הכלכלי של העיר ירושלים, הן בשל העובדה שבמהלך התקופה בה ישהה התאגיד מחוץ לירושלים, הוא יגייס עובדים רבים שלא כולם יתגוררו בירושלים, והן בשל כך שעובדי התאגיד תושבי ירושלים ייאלצו לנסוע למקום עבודתם אל מחוץ לעיר, דבר שעשוי לגרום להם לנטוש את מקום מגוריהם בירושלים ולעבור להתגורר בעיר ממנה יפעל התאגיד או לוותר על עבודה עבור התאגיד.

בשבוע שעבר פנה ברקת לראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב חריף בבקשה למנוע את מעבר התאגיד מהעיר: "קשה להכביר במילים על החשיבות של פעילותו של התאגיד בירושלים ובוודאי שבתקופה מאתגרת זו, ורגע לפני יום ירושלים, רק גובר הצורך בחיזוקה של ירושלים וזוהי אינה העת "להקל" בחוקים ברורים אותם חוקקה הכנסת לצורך כך, אלא להקפיד עליהם ביתר שאת".

סגן ראש העיר ויו"ר התעוררות בירושלים עופר ברקוביץ מסר: "דווקא כשאנחנו מתקרבים ליום ירושלים, ואחרי שפוליטיקאים רבים הזכירו את ירושלים ואת המחויבות אליה ביום העצמאות האחרון, שוב ממשלת ישראל בוגדת בירושלים כאשר היא מוציאה את תאגיד השידור הציבורי למודיעין, ומפחיתה מאות מקומות תעסוקה איכותיים מהבירה".

"ההחלטה הזו היא המשך ישיר למדיניות של הממשלה, להקמת ישראל דיגטלית בתל אביב, להוצאת המדען הראשי מהעיר וליחידה למלחמה בדה לגיטימציה. העתירה היום של עיריית ירושלים היא יריית פתיחה להסלמת המאבק שלנו לשמירת מעמדה של ירושלים ולהגנה על חוסנה הכלכלי. נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לשנות את ההחלטה ונעדכן על הצעדים הבאים בהמשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר