דו"ח הגיוס

"שר הביטחון ליברמן" • כאב הראש של משה גפני

היחסים בין יו"ר 'דגל התורה' גפני לשר הביטחון המיועד ליברמן, נמצאים בשפל. גפני העדיף את צירוף הרצוג וכעת יאלץ להתמודד מול ליברמן בקרב על דו"ח ועדת המנכ"לים בנושא גיוס (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני וליברמן (צילומים: יונתן זינדל ומרים אלסטר - פלאש 90)

זה לא סוד שהיחסים בין יו"ר תנועת 'דגל התורה' ח"כ משה גפני ליו"ר ישראל ביתנו 'אביגדור ליברמן' עלו על שרטון והשניים ניהלו קרבות של ממש אחד בשני.

עוד בכינוס הבחירות הראשון שהתקיים בבית הכנסת 'דברי שיר' בבני ברק בחר גפני לתקוף דווקא את ליברמן אותו האשים ביוזמה של שינוי חוק הגיוס לרעת הציבור החרדי. מאז ההתבטאויות הלכו והחריפו וקרע עמוק נוצר בין השניים.

בסיבוב הנוכחי של הדיבורים סביב הרחבת הקואליציה העדיף גפני את כניסתה האפשרית לקואליציה של סיעת המחנה הציוני עם ראשיה ובעיקר עם יצחק בוז'י הרצוג, איתו הוא נמצא בידידות קרובה.

המהפך הדרמטי אמש הפתיע גם את הנציגים החרדים שמצידם מיהרו לדווח באיחור מה כי עודכנו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו על הכוונה להכניס את ליברמן לממשלה. האם הנציגים החרדים רק עודכנו או שבכירים בלשכת רוה"מ התייעצו עימם וביקשו לשמוע את חוות דעתם? לא ברור ותלוי את מי שואלים.

ב'דגל התורה' מצהירים הבוקר כי קיבלו הבטחה לפיה ההסכם הקואליציוני יישמר ללא כל שינוי ופגיעה בראש ובראשונה יישמר מעמדם של לומדי התורה.

לדברי גורמים בתנועה, גפני הבהיר בשיחתו עם ראש הממשלה כי יש לשמור על מעמד בני הישיבות גם בכהונתו של ליברמן כשר ביטחון.

ח"כ אורי מקלב אף מציין בשיחה ל'יתד נאמן' הבוקר כי אין ספק שמפלגה כמו ישראל ביתנו מהווה עבורנו אתגר גדול יותר בשל עמדותיה הידועות אבל במסגרת הישיבה המשותפת בממשלה היא תיהיה חייבת ליישם את ההסכמים ולשמור עליהם.

"ליברמן לא יוכל לבצע שום שינוי בחוק הגיוס ויהיה מחוייב להסכמים", אומר מקלב.

הבוקר פרסמו מקורבי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן כי הורה לנציגי דגל התורה לשמור על ההתחייבות כלפי הציבור החרדי ולומדי התורה.

בביתו של מרן ראש הישיבה מבהירים כי מדובר בדברים פשוטים וברורים וכי לא צריך את הוראת ראש הישיבה על כך אולם מאשרים שמסר ברוח זו הועבר לנציגי דגל התורה.

אלא שבמקביל מתמודדים כעת ב'דגל התורה' עם כאב ראש לא פשוט שנוצר עוד לפני כניסתו של ליברמן לממשלה וכעת אף עלול להחמיר.

המדובר בטיוטה של דו"ח ועדת המנכ"לים בנושא גיוס בני הישיבות ממנו עולה כי צה"ל ערוך להשתלטות מלאה על הישיבות ולומדי התורה. מדובר בדו"ח שיאפשר הקמת ישיבות הסדר חרדיות, כפי שחשף "כיכר השבת" בדבריה של שרת המשפטים איילת שקד לפני מספר חודשים, וכן בקרה ופיקוח על ישיבות והקצאת כספים למקומות לימוד מעודדי גיוס דברים שהציבור החרדי לא יוכל להשלים עימם.

גפני כבר הודיע כי מדובר בדו"ח חמור ולדבריו הוא לא יגיע לישיבת הממשלה במתכונת זו כיוון שאינו משקף את עמדתה. גפני אומר כי הדו"ח כולל פרטים חמורים מאוד שלא נוכל לסובלם וכי הם מנוגדים גם לדעתו של שר הביטחון כפי שהובאה בתקשורת.

לדברי גפני הדו"ח אינו מקובל על הנציגים החרדיים ולא על שר הביטחון כיוון שעמדתו שונה לחלוטין וכך שמע ממנו ומלשכתו.

כעת תוהים במערכת הפוליטית האם מה שגפני שמע וקיבל משר הביטחון משה בוגי יעלון יהיה תקף גם לשר הביטחון החדש אביגדור ליברמן שעמדותיו בנושא ידועות כפי שכבר הצהיר מקלב עצמו והינם הפוכות מעמדת הציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר