ימי סגירת החומר

שלהבת, קליין ושלר: מה עושים האמנים בספירת העומר? פרק 3

אז מה עושים האמנים בימי ספירת העומר בהם נהוג לא לשמוע מוזיקה? הפרק השלישי בסדרה. והפעם: גלעד פוטולסקי, ישי שלר ואלי קליין (מוזיקה חסידית)

שם טוב מעטוף | כיכר השבת |
אלי קליין (באדיבות המצלם)

בהמשך לכתבה הראשונה והשנייה בסדרה, אנחנו ממשיכים לסקור מוסיקאים נוספים, אשר בימים אלו נחים מהאירועים ועובדים על פרוייקטים שונים.

גלעד פוטולסקי, הוא מנהל וסולן תזמורת 'שלהבת'. אותה הקים לפני כעשרים שנה. "השאיפה אז היתה", הוא נזכר, "להיות התזמורת הכי טובה בשוק. ואכן ב"ה החלום שלי התגשם, והתזמורת הפכה תוך זמן קצר לאחת הטובות במוסיקה היהודית-חסידית". פוטולסקי, כמנהלה של התזמורת, השקיע שעות עבודה רבות, כדי לקדם אותה. הוא הפיק אלבום שלם שהוקלט בהופעה חיה, וההצלחה שלו גררה אחריו הפקות נוספות. לדבריו, מה שמייחד את תזמורת 'שלהבת', הוא "מגוון הסגנונות. הקהל שלנו מגוון מאוד. בין אם זה קהל חרדי, בין אם זה דתי-לאומי, הרפרטואר רחב דיו כדי לתת מענה לכולם".

עם השנים, הקים פוטולסקי אולפן משוכלל, שיוכל לענות על צרכיו המוסיקאליים. האולפן משמש גם את טובי המוסיקאים. וכיום הוא נותן מענה גם בתחומים אחרים, כמו עריכת וידאו וקליפים.

גלעד פוטולסקי לא נח לרגע. ובנוסף על התזמורת העיבודים וההקלטות, הוא מוצא גם זמן להקים מקהלת ילדים, שנקראת - כמה מפתיע - 'פרחי שלהבת'. ואם לא די בכך, הרי שיש גם כמה סניפים למקהלה: בבני-ברק; ירושלים; ביתר; אלעד ומודיעין עילית.

גלעד פוטולסקי

איך מנוצלת על ידך ההפסקה של ספירת העומר?

"ימים אלו בשבילי, הם הזדמנות לחדש ולהתחדש. לרענן את רפרטואר השירים. במשך העונה הרגילה, בלחץ האירועים, מאוד קשה למצוא זמן לבצע חזרות על חומרים חדשים. כמו גם למצוא זמן להקלטות.

על אלו הקלטות אתם עובדים?

"על כמה דברים במקביל. כתיבה לזמרים שונים, וגם הפקת אלבום נוסף של תזמורת 'שלהבת'. ובנוסף, גם אלבום חדש של 'פרחי-שלהבת'.

החל מל"ג בעומר, תחזור התזמורת לעשות את מה שהיא הכי אוהבת: "לשמח את עם ישראל". "זה הכיף האמיתי שלנו", אומר גלעד. "המקום שלנו הוא על הבמה, ותפקידנו להביא את השמחה".

***

ישי שלר, זמר ומוסיקאי, גדל בירושלים בשכונת בית וגן. בוגר ישיבת באר יעקב של הרב שפירא. למרות שתמיד אהב לשיר, וכל מה שקשור במוסיקה ושירה היה נשאב אליו, אף פעם לא העלה בדעתו להיות חלק מתעשיית המוסיקה. "יש מספיק אמנים ויוצרים. לאהוב מוזיקה וליצור מוזיקה - הם שני דברים שונים", חשב לעצמו.

ישי נזכר באותו זמן שהכישרון שלו החל לבוא לידי ביטוי: "יום אחד נסעתי יחד עם עוד מלמד מהחיידר בו אני מלמד. ואגב שיחה על ענייני מוסיקה, השמעתי לו לחן שלי. הוא התרשם מאוד, ושמר את הדבר בלבו. עברו כחודשיים ימים, ואני מקבל פנייה מפתיעה מהנהלת החיידר, כשהם מבקשים ממני לקחת על עצמי את המשימה לאמן את מקהלת ילדי החיידר לקראת מסיבת-חנוכה. כמובן שקיבלתי את התפקיד. וכבר אז, בחרתי ללמד את המקהלה לחנים חדשים שלי. וזו היתה בעצם הפעם הראשונה שהיצירות שלי באו לידי ביטוי.

"ומכאן, יחד עם הפידבקים הרבים שקיבלתי, המשכתי ליצור ולהלחין ולהתבטא במקומות נוספים. כשאני מדפדף היום בחומרים שלי, אני לא מאמין כמה דברים מוקלטים ב"ה יש לי כבר".

ישי שלר

ישי, שר בסגנון ישיבתי ופשוט, במובן החיובי של המילה. "אני אוהב לשיר בסגנון שיהיה נוח ונעים להאזנה", אומר ישי. "סגנון כזה שידבר לכל שכבות הגיל, מנער ועד זקן. כמו לדוגמה השיר שלי 'לעורר ליבי' שיצא בחוה"מ פסח. השיר מוגש בספונטניות, כי רציתי שזה יהיה באווירת 'קומזיץ'. וב"ה הוא זכה להצלחה רבה!". וממש בימים האחרונים הוציא ישי את הלהיט 'הנני בידך' בגירסה וואקלית המתאימה לימי ספירת העומר.

האם אתה עובד על משהו בימים אלו?

"בימים אלו, כמו הרבה אמנים, אני עובד על חומרים נוספים. ואני יכול לומר שבקרוב, לקראת הקיץ, יצא סינגל קצבי במיוחד!

***

אלי קליין , זמר חתונות ואירועים. כבר מגיל ילדות שר כסולן בלהקות בית ספר. "תמיד אהבתי מוזיקה", הוא אומר. "זה פשוט מרומם ומשמח אותי, ועושה לי טוב בנשמה".

בתקופה האחרונה, החל אלי גם לשיר באירועים. ובעצם פצח בקריירת-סולו. כדי להציג את יכולותיו בשמחת חתן וכלה, הפיק אלי לפני מספר חודשים, מחרוזת חתונות מושקעת, כשהוא כמובן, מבצע את השירה. על המוסיקה הופקדו מיטב הנגנים בארץ, בעיבודו של אלי אוסדון, ובליווי מקהלת ידידים העולמית. חפשו את "אלי קליין מחרוזת להיטים".

כשאלי קליין עומד על הבמה ומשמח חתן וכלה, תמיד זה יראה כמו הפעם הראשונה. הוא מתלהב ומתרגש, כמעט רוקד בעצמו. וזה כמובן מעביר לקהל את האנרגיות הדרושות כדי לשמוח.

ובימים אלו שאין אירועים, איך מסתדרים ללא המוסיקה?

"המוסיקה היא חלק ממני, ובאמת קשה בימים אלו ללא האירועים. יש אמנם שמחות בר-מצווה, וחדרי חזרות, שמשאירות אותנו עדיין מחוברים. אבל מי שאוהב את זה, וזה חלק ממנו, בהחלט מחכה כבר לחזור לימים הרגילים, ולשמח את עם ישראל".

אלו דברים חדשים אתה מכין לנו?

"בימים אלו אני עובד על שיר חופה מעניין מאוד! עם הקלידן שאול כהן. שיר חופה שיהיה מרגש וכיף לשמוע. אני ממש מקווה שבקרוב אזכה להוציאו לאור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר