אאא

מחקר חדש שהתפרסם במגזין המקוון "תזונה וסוכרת", מצא שאכילה של פסטה, לא רק שלא גורמת להשמנה, אלא אפילו מרזה. המחקר הזה מצטרף למחקרים אחרים מהעת האחרונה שמציעים כי אכילה מאוזנת של מאכלים שנחשבו בעבר כלא בריאים בתכלית כשומנים, ביצים ואפילו מלח, אינה מזיקה לגוף, ואף יכולה להועיל בכמות מבוקרת.

המחקר שבוצע על ידי  המוסד הרפואי והמחקרי IRCCS Neuromed בפוזילי שבאיטליה, מולדת הפסטה, בחן כ-23 אלף נבדקים מרחבי המדינה ומצא כי אכילה של פסטה כחלק מדיאטה ים תיכונית יכולה אפילו לעזור בירידה במשקל. הנחקרים התבקשו לדווח על כל מה שאכלו במהלך 24 שעות, כולל כמויות ותיאור מדויק של המזון. בנוסף, הם נתבקשו לכתוב האם הם מצויים תחת דיאטה מסוימת והאם המזון שנצרך באותו היום הוא נורמלי ביחס לאכילה הקבועה שלהם. לאחר מכן הם רשמו את המשקל והגובה שלהם, כמו גם את היקף המותניים והירכיים שלהם.

להוציא את הפסטה מהתפריט - "גישה שגויה"

התוצאות שפורסמו הראו כי לא רק שאין קשר בין אכילה של פסטה למשקל גבוה, אלא להיפך. "פסטה היא מרכיב חשוב בדיאטה ים תיכונית וצריכה שלה לא נקשרה במחקר ל-BMI גבוה, היקף מותניים רחב או משקל גבוה והשמנת יתר", אמרו החוקרים. ליסיה לאקוויאלו, ראש בית הספר לאפידמיולוגיה תזונתית במכון המחקר, אמרה כי טרנד הבריאות הנוכחי שמבקש להוציא את הפסטה מהתפריט הוא פשוט לא מוצדק. "לאור הממצאים של המחקר שערכנו אנחנו יכולים לומר בוודאות כי זו גישה שגויה".

לפני שאתם רצים לאכול סיר פסטה בשמנת, עדיין יש לזכור כי מדובר במחקר חלקי בלבד שכן המשתתפים במחקר שילבו תזונה ים תיכונית מאוזנת שכללה גם דגים ירקות ושמן זית בנוסף לפסטה וכל אלו במנות לא גדולות. סביר להניח שלו הפסטה הייתה מלווה בשר אדום או שמנת התוצאות היו שונות בתכלית.

>> תעמיסו: מגוון מתכונים טעימים לפסטה