בהכרעת נשיא המועצת

הטיול נדחה - תלמידי הישיבה הרוויחו

תלמידי ישיבת 'אור אליצור' סירבו לצאת לטיול כשראש הישיבה אבל. נשיא המועצת הסכים עימם והטיול נדחה. באורח פלא התאריך החדש היה היום היחיד שמזג האויר בו היה מתאים (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"מ בן שמעון ועוזי דיין (באדיבות המצלם)

ראש ישיבת "אור אליצור", הגאון רבי מסעוד בן שמעון, חשף סיפור מרתק במהלך סיורו של יו"ר מפעל הפיס האלוף (במיל') עוזי דיין בישיבות חרדיות בבני ברק.

"לפני שבועיים צוות הישיבה תכנן טיול לבחורי הישיבה ביום חמישי, אבל בתחילת אותו השבוע ביום שני בערב נפטרה אחותי הרבנית יעל כהן ע"ה, אשת חבר לנשיא המועצת, מרן ראש הישיבה, חכם שלום הכהן", סיפר ראש הישיבה." בבוקר יום שלישי בשעות לפני ההלוויה חשבתי על התלמידים בישיבה ועל סדרי הישיבה בזמן שאני אהיה עסוק בקבלת תנחומים על האבל, ונזכרתי בטיול שתוכנן, ביקשתי מצוות הישיבה לא לבטל את הטיול על אף שראש הישיבה יושב שבעה".

אלא שהתלמידים החליטו על דעתם עצמם שלא ראוי שהם יטיילו כשרבם יושב שבעה, "לאחר שחזרו תלמידי הישיבה מההלוויה וקיבלו את ההודעה מצוות הישיבה שתוכניות הטיול נשארו על כנם, החליטו הבחורים לקחת יוזמה ושלחו מכתב אליי בו הם מבקשים לדחות את הטיול עד לאחר השבעה בטענה שאי אפשר ליהנות בטיול בזמן שראש הישיבה יושב שבעה ובזמן שנשיא המועצת נמצא באבל על הרבנית", סיפר ראש הישיבה, הגאון רבי מסעוד בן שמעון.

"כשקיבלתי את המכתב ששלחו תלמידי הישיבה התלבטתי האם לדחות את הטיול או אולי תלמידי הישיבה אינם מחויבים באבל של משפחתי. מרן נשיא המועצת ישב בסמוך אליי והחלטתי לשאול את דעתו של גיסי נשיא המועצת", סיפר ראש הישיבה.

נשיא המועצת האזין להתלבטות ואף ראה את המכתב ששלחו תלמידי ישיבת אור אליצור לראש הישיבה. לאחר דיון פסק הגר"ש כהן שעל אף שהבחורים צריכים לצאת להתאוורר, הם צודקים שתלמידים צריכים להשתתף באבלו של ראש הישיבה שלהם. ואכן לאחר הדיון הוחלט לדחות את הטיול ליום חמישי שעבר.

ראש הישיבה הרב מסעוד בן שמעון אומר בחיוך לעוזי דיין, "אתה יודע מה היה בסוף? באותו יום חמישי שהיה אמור להיות הטיול היה חם מאוד כמעט 40 מעלות ומשרד החינוך ביטל טיולים בעקבות מזג האוויר. אבל יום חמישי השבוע, בו עשינו את הטיול, היה היום היחיד שלא היה חם ויכלו לצאת לטיול בלי חשש להתייבשות ואכן ברוך השם כל התלמידים חזרו בריאים ושלמים", סיפר ראש הישיבה בהתרגשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר