הפרטיות תשמר? מצלמות תנועה יוצבו בתל אביב

עיריית תל אביב פורסת תשתית מצלמות בנתיבי התחבורה הציבורית כדי שיתנו קנסות לרכבים פרטיים שעוברים בהם. משרד המשפטים הציב הגבלות לפרויקט שיפגע באופן חמור בפרטיות האזרחים (תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עיריית תל אביב החלה לאחרונה בפריסת תשתיות לכ-200 מצלמות וידאו המיועדות לאכיפה, שיתעדו נהגים הנוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים). פקחים שיפעלו מחדר בקרה יוציאו דו"חות תנועה נגד הנהגים, כחלק מההתמודדות עם עומסי התנועה בצירים המרכזיים, שהתגברו בקיץ שעבר עם תחילת העבודות על הרכבת הקלה.

פרויקט האכיפה טרם יצא לפועל בעקבות הנחיות שניתנו בנושא על ידי משרד המשפטים, שהזהיר מפני פגיעה בצנעת הפרט. כעת ממתינים בעיריית תל אביב לוועדת הכלכלה של הכנסת שתאשר לפרויקט לצאת לדרכו.

הקנס על נסיעה בניגוד לחוק בנת"צים עומד כיום על 250 שקל, אך משרד התחבורה פועל להעמדתו על 750 שקל וקביעת נקודות חובה.

הרחובות בתל אביב שבהם יוצבו מצלמות: אבן גבירול, דיזנגוף, בן יהודה, יהודה המכבי, דרך נמיר, מנחם בגין, המלך ג'ורג', אלנבי, אילת, דרך יפו תל אביב, שדרות ירושלים, העלייה, דרך שלמה, ארלוזורוב, המסגר, החשמונאים, הכובשים, יצחק אלחנן, קרליבך ומרמורק.

כאמור, התיעוד הכוללני חייב התייחסות מיוחדת של משרד המשפטים שקבע כמה הגבלות: יידוע הציבור לפני הצבת המצלמות; הצבת מצלמות שלא יוכלו להקליט קול; והמערכת שאליה יועברו הסרטונים לא תהיה מחוברת למאגר מידע שאינו רשימת כלי הרכב המורשים לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית. כמו כן, נקבעו כמה תקנות לשמירת הצילומים, והוחלט כי אם לא נעברה עבירה - על הצילום להימחק מהמאגר מיד.

.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר