בניגוד לכל ההצהרות

פרסום ראשון: עשרות בנות ספרדיות עדיין ללא סמינר באלעד

הפוליטיקאים חגגו, התקווה התעצמה אך ל"כיכר השבת" נודע כי בניגוד לכל ההצהרות, ישנן עשרות בנות - רובן ספרדיות, שטרם שובצו לסמינרים לשנה הבאה • ומה אומרים בעירייה? (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישראל פרוש ותלמידות. אילוסטרציה (צילומים: דוברות העירייה, יעקב כהן)

בשבועות האחרונים מתהדרים פוליטיקאים רבים כי בעיר החרדית אלעד כל הבנות משובצות במקומות לימוד לשנה הבאה, וכי השנה - בניגוד לשנה הקודמת - העירייה הצליחה לשבץ את הבנות בסמינרים. אך במציאות, מתברר כי האמת אחרת לחלוטין: עשרות בנות - רובן ספרדיות - נותרו עדיין ללא סמינר, ללא מקום לימודים לשנה הבאה, כך נודע ל"כיכר השבת".

רוב הבנות שלא משובצות ונותרו ללא סמינר הן בנות ספרדיות, בוגרות 'בית מרגלית', אך חלקן גם בוגרות רשת 'בית יעקב'. יודגש כי חלק מהבנות מבקשות להתקבל לסמינרים ספרדים ולאו דווקא אשכנזים. הבנות נרשמו כבר בערב ט"ו בשבט וממתינות למעלה משישה חודשים לתשובות.

לפי גורמים בעיר מדובר על עשרות בנות בוגרות 'בית מרגלית' וכעשר בנות בוגרות 'בית יעקב'. גם גורם רשמי בעירייה המקורב לראש העיר ישראל פרוש מודה בשיחה פנימית כי מדובר בעשרים בנות, לפחות, בוגרות 'בית מרגלית', שטרם שובצו.

פרוש: "הנושא בראש סדר העדיפויות"

ראש העיר ישראל פרוש אומר ל"כיכר השבת" כי "בתחילת השבוע וידאנו שוב עם הנהלות המוסדות את קבלת התלמידות ואם ישנן תלמידות שעדיין לא קיבלו את ההודעה הסופית על מקום הלימודים אנחנו מצרים על הדבר ונעמוד על כך שהן תקבלנה את התשובות בימים הקרובים. הנושא נמצא אצלנו בראש סדר העדיפויות".

סגן ראש העיר צוריאל קריספל אישר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר: "אני בקשר רציף עם מנהל אגף החינוך. אני עובר אתם שם שם. אנחנו עובדים עם האגף, חלקן כבר שובצו. לדברי האגף - שאר הבנות ישובצו עד סוף השבוע".

"לגבי אלו שנפלטו מ'אוהל תמר' לעירייה אסור לה לשבץ מבית ספר לספר. ההורים שפונים באופן עצמאי נקלטים. ישנן בנות שעדיין לא נקלטו. אשמח לענות לכל בת שתפנה", מוסיף קריספל.

עו"ד יואב ללום אומר ל"כיכר השבת" כי "קריספל טועה ומטעה. סמכות השיבוץ הינה סמכות מלאה של העירייה גם בשיבוץ ממוסד למוסד אחר. בניגוד להצהרות עיריית אלעד והסמינרים האשכנזיים יש גם בוגרות בית יעקב עדיין בבית".

מלשכתו של השר אריה דרעי נמסר כי ח"כ יעקב מרגי מונה לטפל בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר