"אני מנסה לתקן"

הרב דניאל עשור מודה: טעיתי, "המלך היי" - נוצרי, זייפן ועובד עבודה זרה

הרב דניאל עשור, שהוביל את מי שכונה "המלך היי" לבתי גדולי ישראל וסייע לו בארגון כנס בכותל המערבי מודה: "מדובר באדם שמנסה למשוך לנצרות. מנסה לתקן את הטעות" (בארץ)

בהקלטה: הרב דניאל עשור מודה - נפלתי (באדיבות העיתונאי יענקי קצבורג)

הרב דניאל עשור, שהפגיש את האדם שכונה "המלך היי" עם מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי, וטען כי מדובר בבן לשבטים האבודים שחזר ליהדות, הודה הלילה (שלישי) בראיון לעיתונאי יענקי קצבורג כי לאחר בדיקה מעמיקה התברר כי מדובר באדם שמנסה לקרב יהודים לנצרות. בראיון שהעניק עשור, הוא אמר כי לאחר בדיקה שנערכה התברר סופית כי מדובר באיש של עבודה זרה ולא ביהודי בעל כוונות טובות.

"התברר שהמסמכים שהוא הציג מזוייפים" אמר עשור, "אישה חרדית המשמשת כמזכירה שלו בטוחה שהוא המשיח ונוסעת איתו בכל העולם. הוא שיקר את גדולי ישראל והתברר שאינו מלך אלא ממשיך לעבוד עבודה זרה".

"היי" בישראל, לפני כחצי שנה (צילום: כיכר השבת)

"ביטלתי את כל ההרצאות שלו בארץ" הוסיף עשור, "המזכירה החרדית שלו קבעה לו הרצאה בלונדון למגזר החרדי שם. אני מנסה לתקן מה שאפשר את הטעות שלי".

אין זו הפעם הראשונה בה עולות טענות נגד האיש. כפי שפורסם ב'כיכר השבת', בעבר יצא בית הדין ירושלים לדיני ממונות ובירור יוחסין בראשותו של הגאון רבי אברהם דב לוין נגד האיש. בפסיקה של בית הדין נאמר: "בדבר שאלתך ובקשתך מבית הדין בנוגע למה שהתפרסם אודות אותו כומר מסיונר שחזר בתשובה, והוא הביא לארץ ישראל מלך אפריקה 'מלך האי׳' שהתגייר, ו'המלך' מדבר ברבים אודות מדינתו שכולם מעשרת השבטים (מזבולון ואפרים) שהצטרפו לעם היהודי גם בלי גיור", נכתב בפתח תשובת בית הדין.

"היי" מכחיש את הטענות נגדו, בראיון לפני כחצי שנה (צילום: כיכר השבת)

"בית הדין מבקש למסור לכבוד תורתו שדינו של יהודי שנהיה כומר ומסיונר, שאין מקבלין אותו לעולם (רמב"ם הלכות עבודה זרה פרק ב' הלכה ה') ובוודאי שאין להתייחס לדבריו ברצינות, ואין לו שום נאמנות בעניין מה שסיפר ומה שאמר - כביכול - בשם גדולי הדור", נכתב בתשובה.

עוד נכתב כי "ובעניין מה שטען על אנשי מדינתו של אותו מלך שאנשי מדינתו הם מעשרת השבטים, סגנון זה אופייני הוא לאותם נוצרים הנקראים 'יהודים משיחיים' (באשר אותו כומר מסיונר השתייך אליהם), המנסים לערב נכרים בעם היהודי בטענה שהם מעשרת השבטים".

(צילום: כיכר השבת)
"היי" בישראל, עם שר הדתות והרב עשור (צילום: כיכר השבת)

"ובוודאי שיש לפעול להרחיק נשים, קטנים ופתאים, מהבדיות הרבות שלהם", מדגישים בבית הדין. אלא שעשור דחה בעבר את הדברים ובשיחה עם כיכר השבת לפני מספר חודשים תקף את בית הדין וטען כי בדק את הדברים ונוכח כי האיש אכן יהודי.

כזכור, הרב עשור הביא את "היי" לארץ ואף הפגישו עם מרן הגר"ח קנייבסקי שבירך עליו "ברכת המלכים", וניסה לסייע ל"היי" לארגן אסיפה של אלה שכונו "מלכי אפריקה" לתפילה מול הכותל המערבי בחול המועד סוכות הקרוב. לצורך כך עשור אף הפגיש אותו עם שר הדתות דוד אזולאי וניסה לרתום אותו לסיוע לכינוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר