רוסיה מסתבכת

הולנד מאשימה: טיל שהגיע מרוסיה פגע במטוס המלזי

החוקרים ההולנדים מאשימים את רוסיה בכך שסיפקה טיל נגד מטוסים לבדלנים פרו רוסיים שהפילו באמצעותו את המטוס והביאו למותם של 298 הנוסעים אנשי הצוות שהיו בו (בעולם)

משגר רוסי של טילי בוק (ID1974 / Shutterstock)

מעט יותר משנה לאחר שטיל קרקע אוויר רוסי מסוג 'בוק' הפיל את מטוס הבויאנג 777 של חברת אייר מלזיה שטס בטיסה מספר MH17 משדה התעופה סכיפהול באמסטרדם לקואלה לומפור בירת מלזיה, חוקרים הולנדים טוענים כי בידיהם ראיות לכך שטיל הנ"מ הגיע ישירות מרוסיה.

במסיבת עיתונאים שערכו היום (ד') החוקרים ההולנדים שחוקרים את הפלת המטוס בעקבות מותם של עשרות אזרחי הולנד ששהו על סיפון המטוס, אמרו החוקרים כי בידיהם תיעוד של שיחות בין בדלנים פרו רוסים שפעלו באוקראינה תחת חסות רוסית וביקשו מהרשויות ברוסיה אספקה של טיל הנ"מ המתקדם, ולאחר מכן דיווחו על הגעת הטיל לידיהם.

ראש יחידת החקירה המרכזית במשטרת הולנד שאחראי על החקירה, וילברט פאוליסן, מסר במסיבת עיתונאים כי "הגענו למסקנה שטיסה MH17 הופלה על ידי טיל 9M38 ששוגר ממערכת 'בוק' שהובאה משטח של הפדרציה הרוסית, ושאחרי שיגור הטיל המערכת הושבה לפדרציה הרוסית".

דובר המשטרה ההולנדית הסביר כי ממצאי החקירה מרשיעים את רוסיה באספקת הטיל ואת הבדלנים בירי הטיל שהביא למותם של 298 הנוסעים ואנשי הצוות וכי ניתן לעשות שימוש בראיות במשפט פלילי שאמור להיפתח נגד האחראיים בבית הדין הבינלאומי.

משרד החוץ הרוסי טוען בתגובה כי ועדת החקירה ההולנדית שקבעה כי טיל רוסי הוא זה שפגע במטוס המלזי באוקראינה הושפעה ממניעים פוליטיים. לפי המשרד, חברי הוועדה מנעו השתתפות של אנשי מקצוע רוסיים בחקירה ונתנו לאוקראיינים להביא ראיות מומצאות כדי לדאוג שהמקרה יהיה לטובתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר