דרמה בש"ס • פרסום ראשון

דרעי מתפטר מהכנסת, מיכאל מלכיאלי יכהן במקומו

יושב ראש ש"ס, שר הפנים והפריפריה, אריה דרעי, מתפטר מתפקידו כחבר כנסת - אך ימשיך לכהן כשר. מיכאל מלכיאלי יחליפו בכנסת. דרעי: "החלטתי להתפטר לטובת כוחות צעירים" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: Ohad Zwigenberg, flash90; וידאו: דוברות ש"ס)

דרמה בתנועת ש"ס: יושב ראש ש"ס, שר הפנים והפריפריה, אריה דרעי, מתפטר מתפקידו כחבר כנסת, עם זאת ימשיך לכהן בתפקידיו הממשלתיים, כך הוחלט בצהריים (שני) בישיבה שקיימה הסיעה במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן.

מי שצפוי להיכנס במקומו של דרעי לכנסת הוא מיכאל מלכיאלי, חבר מועצת עיריית ירושלים וראש לשכת שר הדתות דוד אזולאי - כך אישרו בלשכת דרעי ל"כיכר השבת".

בישיבת הסיעה, אמר דרעי כי "החלטתי להתפטר מהכנסת לטובת כוחות צעירים. תפקידיי כשר הפנים הפריפריה הנגב והגליל וגם כיו"ר ש"ס וחבר הקבינט לוקחים ממני זמן רב. מיכאל מלכיאלי שייכנס לכנסת הוא בעל השכלה נרחבת וגם תלמיד חכם. הוא ההנהגה הצעירה של ש"ס".

"מי שרוצה יכול למצוא במהלך של התפטרותי את דעתי על חוזקה של הממשלה. אני לא חושש שהיא תיפול", הוסיף דרעי.

מלכיאלי זוכה לאימון רב בקרב בכירי ש"ס, ולמרות ההצבעה בפרשת מתחם התחנה וקמפיין תקשורתי של גורמים אינטרסנטיים נגדו, מועצת חכמי התורה תמכה בו ובהצבעתו, תמיכה שבאה לידי ביטוי בהכנסתו כעת לכנסת.

מלכיאלי עם נשיא המועצת, היום (צילום: יעקב כהן)

בנוסף הוחלט כי ח"כ יגאל גואטה ימונה למזכ"ל המפלגה - לצדו של המנכ"ל חיים ביטון - ויהיה אחראי על המערך המוניציפלי של התנועה וכן על ההיערכות לבחירות.

החלטתו של דרעי לפרוש מהכנסת מגיעה לצורך רענון השורות בקרב חברי המפלגה, ולפי הערכות צפויים בכירים נוספים ברשימת ש"ס לפנות את מקומם לטובת כוחות חדשים.

דרעי עם נשיא המועצת, היום (צילום: יעקב כהן)

יצוין כי התפטרות דרעי אינה במסגרת החוק הנורבגי - שכבר מומש בש"ס עם התפטרותו של משולם נהרי לטובת ח"כ יגאל גואטה, כך שמחד במידה והממשלה תיפול הרי שדרעי יישאר ללא תפקיד אך מאידך יש בצעד הנוכחי כדי להעיד על יציבות הקואליציה בעיניו של דרעי.

עוד יצוין כי במידה ומלכיאלי ימונה לתפקיד הרי שיהיה על דרעי לבחור שני חברי מועצה בירושלים, לאחר שטרם מונה מחליף לנחמניאל סבן שפרש בחודש שעבר.

היום נחשפה ב'וואלה' הקלטה של חבר מועצת החכמים הגאון רבי משה מאיה בה הוא נשמע אומר כי "אין מועצת. המועצת לא מתכנסת ולא כלום. עושים מה שרוצים. אמרתי להם: 'אני חייל טוב אבל לא מפקד'. אין מועצת. אני משקר את עצמי כשאני חותם בתור מועצת".

חברי ש"ס אצל הגר"ש כהן, היום (צילום: יעקב כהן)

הרב מותח ביקורת על שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה ואומר: "יש בעיה של עבודות בשבת. מותר להישאר בממשלה כשהממשלה מחללת שבת? מועצת גדולי התורה של דגל (סיעת דגל התורה) לא התכנסה, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לא התכנסה, מועצת חכמי ש"ס לא התכנסה. כלום. אז למה אני צריך להגיד שאני חבר מועצת?".

בשיחה עם 'וואלה' הבהיר הגר"מ מאיה: "בתקופת הרב עובדיה, כל הדברים היו מגיעים אליו לשולחן כל בוקר והמועצת הייתה מתכנסת פעם בשנתיים או שלוש כדי לאשר את רשימת חברי הכנסת. לא מעבר לזה. כמעט ולא היו התכנסויות".

לדבריו, גם כיום, "המצב נותר אותו דבר. רק במשבצת של הרב עובדיה נמצאים חכם שלום כהן וחכם שמעון בעדני. אני ממשיך להיות חייל טוב של ש"ס, יעלה על הדעת שאני אדבר מילה נגד המועצת?".

בסיום דבריו הטיל הגר"מ מאיה פצצה נוספת ואמר כי דעתו היא שש"ס צרכה לפרוש מהממשלה: "דעתי היא שאסור לשבת בממשלה. צריך לעזוב אותה ולתמוך בה מבחוץ. ראיתי שדעתי במיעוט אז שתקתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר