טרור המנהרות

חמאס חשף פרטים על פיגוע המנהרות הראשון

12 שנה אחרי פיגוע המנהרות הראשון - "געש הזעם של אל קאסם" בו קרס מוצב ונהרגו 5 חיילים, גדודי עזאדין אל קאסם מפרסמים סרטון מהאירוע ופרטים חדשים (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
רגע הפיצוץ (צילום מסך סרטון חמאס)

שתים עשרה שנה לאחר פיצוץ המוצב בדרום רפיח בו נהרגו חמישה חיילים מהגדס"ר הבדואי ונפצעו שישה, מפרסם ארגון חמא"ס את פרטי המבצע.

סמוך לשעה 17.30 אירע פיצוץ עז מתחת למוצב JVT ממזרח לרפיח. בפיצוץ קרס חלקו המזרחי של המוצב ורוב חיילי המחלקה שבו נפגעו. עם הגעת כוחות החילוץ הופעלו כנגדם מטעני חבלה וירי מקלעים ורימונים שלא גרמו לפגיעות, אך עיכבו באופן משמעותי את פינוי הפצועים.

על הפיגוע נטלו אחריות גדודי עזאדין אל קאסם וארגון נצי הפת"ח שפעל באותה עת ברצועה. פיגוע זה נחשב לפיגוע הגדול והמתוחכם הראשון ביותר באינתיפאדה השניה. בזמנו עלתה ביקורת רבה על הכשל המודיעיני שלא חזה את האירוע על אף שלצורך ביצועו הועסקו עשרות אנשים משני ארגונים.

כיום חושף חמא"ס כי בהכנת הפיגוע ששמו היה "געש הזעם של אל קאסם", השתתפו אנשי שני הארגונים שתכננו לפגוע באותה דרך במוצב ושילבו זרועות בכדי להוציא את הפיגוע לפועל.

החופרים חפרו מנהרה באורך של שש מאות מטר והטמינו בה 1.300 קילו חומר נפץ תקני, שכאמור גרם לקריסת המבנה. מחוץ למבנה הונחו מטענים שהתפוצצו וכי מחבלי חמא"ס בזזו מהמוצב מקלעי מאג.

אירוע זה אומר חמא"ס גרם לאנשי הארגון למורל גבוה, לאמביציה לתכנן פיגועים מתוחכמים ולהבנה כי המנהרות הינם נשק אסטרטגי ראשון במעלה של הארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר