פרסום ראשון

בעקבות חשיפת "כיכר השבת": עמיר פרץ דורש דיון בכנסת

בעקבות עלייתו לאוויר של מאגר השיימינג נגד חיילים חרדים, ח"כ עמיר פרץ דורש דיון דחוף במליאת הכנסת. "מדובר בחציית גבול מסוכנת שעלולה לגרום לאיום על חייהם של מאות חיילים" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ עמיר פרץ (צילום: Gili Yaari / FLASH90)

חשיפת "כיכר השבת" על עליית המדרגה במאבק הקיצוניים הפועלים להשמצת ולהכפשת חיילי צה"ל החרדים בדמות קמפיין שיימינג מביש ובוטה - ממשיכה לעורר הדים במערכת הפוליטית.

הערב (ראשון), בהמשך לפרסומים באתר "כיכר השבת" על הקמת מאגר התמונות של חיילים חרדים על ידי אותם קיצונים, יצא ח"כ עמיר פרץ להגנתם של חיילים חרדים המותקפים בקמפיין ה"שיימינג" על שירותם הצבאי.

פרץ, אשר כיהן בעבר בתפקיד שר הביטחון והמועמד כיום לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, העלה דרישה לערוך דיון דחוף במליאת הכנסת לגבי צעדים מעשיים כנגד קמפיינים מסוג זה והבעת דחייה עקרונית של כל המבקשים לפגוע במימוש זכותם ומילוי חובתם של חרדים צעירים לשרת בצה"ל.

פרץ שיגר מייל אל חברי הכנסת בו הוא כותב: "חברות וחברי הכנסת, אני פונה אליכם בבקשה להצטרף להצעה דחופה לסדר בנושא: קמפיין ה״שיימינג״ ברשת כנגד חיילים חרדים".

בדברי הסבר כתב פרץ: "לאחרונה נודע בתקשורת כי תמונותיהם של מאות חיילים חרדים - חלקם משרתים ביחידות מסווגות - הופצו ברשת האינטרנט במסגרת קמפיין הכפשה והפחדה ("שיימינג") כנגד שירותם הצבאי".

"פרסום התמונות משויך ל"מטה המאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל", איגוד של ארגונים חרדים קיצוניים, הפועלים כנגד גיוס חרדים לצה"ל, שמטרתם לסמן ולהשפיל את המתגייסים החרדים. על פי הפרסום הודיעו ראשי הארגון המזוהים עם קהילות קנאיות בארץ ובחו"ל כי יפרסמו את תמונותיהם של החיילים החרדים במטרה לביישם ברבים".

"אתר "כיכר השבת" חשף", ממשיך פרץ, "כי המאגר ובו מאות תמונות של חיילי צה"ל חרדים עלה לרשת, באמצעות שרת בגוגל דרייב, כאשר הציבור הרחב מתבקש לצלם ולהוסיף תמונות למאגר "של כל חרדי במדים שנצפה בשכונה, ברחוב במכולת וכדו'"".

"אין ספק כי מדובר בחציית גבול מסוכנת שעלולה לגרום לאיום על חייהם של מאות חיילי צה"ל ולהרתעה של רבים עוד יותר מהתייצבות למילוי החובה והזכות לשירות צבאי בצה"ל. טוב שעלו גינויים מכל הקשת הפוליטית לקמפיין ספציפי זה ולקריאה בכלל לציבור החרדי שלא לשרת בצה״ל, כולל מצד חברי כנסת חרדים. לכך יש להוסיף דיון בצעדים בהם ניתן וראוי לנקוט במסגרת מליאת הכנסת, על-מנת להוקיע קריאות מסוג זה גם מהבחינה הנורמטיבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר