סערה בארצות-הברית

מרדכי בן דוד העליב את ברק אובמה - "הכושי יילך הביתה"

במהלך הופעה בירושלים התבטא הזמר מרדכי בן דוד נגד נשיא ארה"ב היוצא ברק אובמה, אותו כינה - "כושי", כינוי שמעורר סערה ציבורית. בכלי התקשורת נכתב כי מדובר ב"תיאור גנאי מעליב" (אנשים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרדכי בן דוד וברק אובמה (צילום: עובדיה כלימי, שאטרסטוק)

התבטאותו של הזמר החסידי העולמי מרדכי בן דוד ורדיגר בשבוע שעבר במהלך הופעה בירושלים בה תקף את התנהגותו של נשיא ארה"ב היוצא ברק אובמה כלפי ישראל, עוררה סערה ציבורית באמריקה והפכה לכותרת בכלי תקשורת כללים במדינה.

העיתון היוקרתי "ניוזוויק" דיווח כי הזמר היהודי הפופולארי כינה את אובמה בתואר המעליב והפוגעני "כושי".

העיתון מדווח כי התייחסותו החריפה של בן דוד הגיעה על רקע הימנעות ארה"ב מלהטיל ווטו על החלטת האו"ם נגד ישראל וכן נאומו של מזכיר המדינה ג'ון קרי.

ה'ניוזוויק' מצטט את הזמר שהתבטא מול קהל אלפים: "האם אתם יודעים מתי יהיה שלום? בעוד כמה שבועות, כאשר יהיה נשיא חדש בארצות הברית והכושי יילך הביתה".

על פי העיתון, כושי הינו "תיאור גנאי מעליב הרווח בקרב יהודים כזלזול על אפרו אמריקאים".


צפו: מרדכי בן דוד על אובמה - "הכושי יילך הביתה"

העיתון מדווח כי בהופעה נכחו גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ושר הפנים אריה דרעי ומצטט את דברי ברקת לפיהם הנשיא טראמפ יהיה טוב כלפי ישראל יותר מאובמה.

ברקת סיפר לקהל כי הוא בטוח שטראמפ יקיים את הבטחתו להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים מה שילמד על תמיכה איתנה במדינת ישראל.

גם בעיתון הנפוץ ה'דיילי ניוז' התייחסו בהרחבה לסערה שם כתבו כי מדרכי בן דוד תושב ברוקלין העליב את אובמה בפני אלפי אנשים בקונצרט בירושלים.

לטענת העיתון נסיונותיהם לקבל תגובתו של ורדיגר לא צלחו.

העיתון מציין כי דבריו של הזמר מגיעים אחרי שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו האשים את אובמה בכך שניהל מארב מביש נגד ישראל מאחר וסירב להטיל את הווטו במועצת הביטחון.

נתניהו שיבח את טראמפ וכינה אותו ידיד אמת של ישראל לאחר שהצהיר בטוויטר כי דברים ייראו אחרת מהשלב בו ייכנס לתפקידו ב-20 לינואר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר