לאחר 3 שנים

הורשע המדביר שגרם לאסון משפחת גרוס

יוסף צבי ברקן הורשע היום בבית המשפט בהריגתן של יעל ואביגיל גרוס זכרונן לברכה ובפציעתם של יתר בני המשפחה. הוא ככל הנראה ירצה עונש מאסר של שלוש שנים (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה)

יוסי ברקן בן ה- 67 ששימש כמדביר מוסמך בירושלים, הורשע היום (חמישי) בהריגתן של יעל ואביגיל גרוס זכרונן לברכה ובפציעתם של יתר בני המשפחה.

עו"ד גאולה כהן, פרקליטות מחוז ירושלים מסרה כי הצדדים עתרו במשותף להטלת עונש של שלוש שנות מאסר בפועל לאחר שהוגשו חוות דעת רפואיות המלמדות על מצבו הרפואי הייחודי של הנאשם בעקבות חבלת ראש שעבר.

העונש המוסכם מאזן מחד את החומרה במעשי הנאשם שנקט בגישת ה"סמוך" הישראלית, השתמש בחומר קטלני וקיווה שההדברה תסתיים בשלום ומאידך את מצבו הרפואי של הנאשם.

הטיפול בתיק ארך זמן רב והיה כרוך בקבלת חוות דעת של מומחים רפואיים שבחנו את מצבו של הנאשם ומהם עלה שלנאשם לקויות שהשליכו על ביצוע המעשים.

ההורים לאחר לידת בתם לפני כחודשיים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

עו"ד כהן מסרה כי משפחת גרוס עודכנה לאורך ההליך בהתפתחויות והביעה את עמדתה ביחס להסדר שגובש במסגרתו יקבלו גם פיצויים של 200 אלף ש"ח.

היא סיפרה על אצילות רוחם של ההורים השכולים לבית גרוס, "לאורך כל הדרך הדגישה המשפחה שכאנשים מאמינים הם אינם מונעים מתחושות נקם וסומכים ידיהם על ההליך ושיקול הדעת של הפרקליטות בכל הנוגע לענישה. יש לקוות כי המסר מעצם ההרשעה בעבירת ההריגה והענישה בנסיבותיו של הנאשם יהוו תמרור אזהרה לבעלי מקצוע טרם קבלת החלטות פזיזות".

כזכור, ב-20.1.14 התבקש הנאשם ברקן לבצע פעולות הדברה בדירת מגורים של משפחת גרוס בירושלים. ברקן הגיע לדירה והחליט לעשות שימוש בחומר הדברה חקלאי שרעילותו גבוהה ובכוחו לגרום למוות. הנאשם השאיר את חומר ההדברה בחדר סגור ובכדי למנוע דליפה של החומר הרעיל ליתר חלקי הבית, הוא אטם את החדר באמצעות מסקינטייפ על החלון וסביב הדלת והמנעול.

יוסי ברקן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מיד לאחר הנחת חומר ההדברה, דלף הגז מן החדר הנגוע לרחבי הדירה בה שהו אותה עת שמעון ומיכל גרוס וארבעת ילדיהם הקטנים (בגילאים שנתיים, ארבע, שש ושבע).

לפנות בוקר הובהלו בני המשפחה לבית החולים. כתוצאה מההרעלה נפטרו בנות המשפחה אביגיל (בת 4) ויעל (בת שנתיים), גם הבנים וההורים נפגעו כתוצאה מההרעלה ונזקקו לטיפול רפואי מציל חיים.

לפני כחודשיים נולדה בת לשמעון ומיכל גרוס, כשנתיים לאחר האסון הנורא. לפני כשנה, נולד להם בן, שנקרא בשם יהונתן אליעזר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר