צפו בווידאו

נתניהו פונה לחיילים החרדים: קמפיין השיימינג מכעיס אותי

הישג לפעילים החרדים בליכוד: בסרטון שנחשף ב"כיכר השבת", מתייחס לראשונה ראש הממשלה בנימין נתניהו לקמפיין נגד חיילים חרדים: "כועס על השיסוי. אני עומד מאחוריכם וגאה בכם" (צפו)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
נתניהו. כועס על הקמפיין והשיימינג (צילום: חיים צח, לע"מ)

"עומד מאחוריכם וגאה בכם": בפעם הראשונה מאז תחילת מסע ההסתה והשיימינג נגד חיילי צה"ל החרדים, מתייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו במישרין לנושא שמסעיר את הרחוב החרדי, ומעניק גיבוי חד משמעי לחיילים החרדים.

המסר של רה"מ לחיילים החרדים (באדיבות המטה החרדי בליכוד)

הסרטון, שמתפרסם כאן לראשונה, צולם לאחר שיחה שערך ראש הממשלה נתניהו עם מקורבו יעקב וידר, חבר נשיאות הליכוד ויו"ר המטה החרדי במפלגה, מי שמוביל את המאבק בהסתה נגד החיילים החרדים ומלווה משפחות חיילים. בשיחה, עודכן ראש הממשלה על מסקנות הדיון שערך ח"כ אמיר אוחנה ביום חמישי האחרון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בנושא ההסתה נגד החיילים החרדים.

בסרטון פונה ראש הממשלה ישירות לחיילי צה"ל החרדים, ואומר כי "החיילים החרדים ראויים לכל ברכה ואני עומד מאחוריכם וגאה בכם". עוד מדגיש ראש הממשלה כי הוא "כועס על מסע השיסוי, ההסתה והשיימינג נגד החיילים החרדים".

נתניהו עם חיילים חרדים. ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

מדובר בהישג למטה החרדי בליכוד, שהצליח לרתום את ראש הממשלה להביע עמדה ברורה בנושא, מה שאולי אף עלול להוביל למתיחות מסויימת בקואליציה מול המפלגות החרדיות, שעד כה הטילו ווטו והצליחו למנוע מראש הממשלה ומהכנסת ליזום חקיקה בנושא.

כזכור וכפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", בשנים האחרונות מתקיים בריכוזים החרדיים קמפיין נרחב נגד חיילי צה"ל החרדים. הקמפיין הוביל בחלק מהמקרים אף לאלימות פיזית נגד חיילים, אולם נציגי המפלגות החרדיות בכנסת מקפידים לשמור על שתיקה בנושא. בין השאר, הם גם נעדרו מהדיון בכנסת בעקבות הקמפיין ביום חמישי האחרון.

לאור העובדה שמשטרת ישראל והפרקליטות טענו בהתחלה כי מדובר בקמפיין לגיטימי במסגרת "חופש הביטוי" וכי כל התלונות שהוגשו נסגרו בעילות שונות, הוחלט לפני כשנתיים בדיון שהתקיים בנושא ביוזמת יעקב וידר, להקים צוות משותף לצה"ל, משטרת ישראל והפרקליטות שירכז את הטיפול בנושא.

יעקב וידר. מוביל את המאבק בהסתה נגד חיילים חרדים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בפועל, הצוות שהוקם התכנס פעמים בודדות ולא הצליח להוביל שינוי משמעותי. לאחר שהקמפיין נמשך ואף החמיר, ניסה וידר לקדם יחד עם ח"כ שרן השכל חוק חדש למלחמה בהסתה נגד החיילים החרדים ומשפחותיהם, אולם הסיעות החרדיות פעלו להפילו, בנימוק כי כל גדולי ישראל מתנגדים לגיוס תלמידי ישיבות לצבא, והצעת החוק המדוברת הייתה עלולה להפוך אותם לעבריינים.

יצוין, כי בבחירות האחרונות נרשם זינוק משמעותי בהצבעה החרדית לליכוד והמפלגה אף הקימה מטה בחירות ייעודי למגזר החרדי בראשו עמד וידר. נתניהו עצמו קרא קודם הבחירות לציבור החרדי "לעזוב את מפלגות האווירה ומפלגות הסקטור ולבוא לליכוד. רק כך נשמור על מדינה חזקה וליכוד גדול - מול כל השמאל".

מתכתובות פנימיות שהגיעו בעבר לידי 'כיכר השבת' ונחשפו כאן באתר, עלה כי היעד המרכזי שהגדיר ראש הממשלה למטה החרדי בליכוד בבחירות הבאות הוא הכפלת כמות המצביעים החרדיים לליכוד מכמנדט אחד (כשלושים אלף קולות) לכשני מנדטים - כשישים אלף קולות. יתכן שהתייחסותו כעת של נתניהו לחיילים החרדים היא קריצה לבוחריו בשולי המגזר החרדי.

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

ד"ר גלעד מלאך, ראש תחום חרדים במכון הישראלי לדמוקרטיה, אמר בראיון שהעניק לאחרונה ל"מעריב" כי "בבחירות האחרונות היו באוכלוסייה החרדית כ-15% שלא הצביעו למפלגות חרדיות. זה כשני מנדטים, כמה עשרות אלפי קולות שהמשחק עבורם הוא פתוח".

בתגובה לפעילות החרדים בליכוד, המפלגות האחרות מנסות גם הן להעתיק את המודל ולנגוס בקול החרדי. לאחרונה, הקימו במפלגת העבודה את "המטה החרדי בעבודה" בטענה ש"מי שפגע ופוגע בחרדים זה הליכוד" וכי עמדת מפלגת העבודה מתאימה יותר לדעת גדולי הרבנים שקבעו שבשביל שלום אפשר לסגת משטחים.

גם במפלגת "הבית היהודי" מיהרו לאחרונה להכריז על "המטה החרדי באיחוד הלאומי", שלטענתם "יסייע לחרדים עובדים ואקדמאיים ולאנשי חב"ד שאינם מקבלים ביטוי במפלגות החרדיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר