68 כבשים

מדוע הרתיח איוב קרא את ארגוני החיות?

איוב קרא בן העדה הדרוזית רצה לחגוג כמיטב מסורת העידה את מינויו החדש לשר בלי תיק. פרטי החגיגה פורסמו בתקשורת ועוררו את זעמם של ארגוני צער בעלי חיים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מארק ישראל סאלם)

איוב קרא בסך הכל רצה לחגוג את בחירתו לשר בלי תיק באמצעות 68 כבשים כמניין שנותיה של מדינת ישראל ועורר את זעמם של ארגוני בעלי החיים שטענו כי מדובר בלא פחות מ"טבח".

הסערה החלה בעקבות פרסום הבוקר (ו') ב"ידיעות אחרונות", על פרטי החגיגה של קרא הדרוזי ביום שני הקרוב, שכאמור כוללת את 68 הכבשים. על פי הדיווח במקור רצה קרא לשחוט 61 כבשים כגילו אך לאחר מכן החליט להרחיב את השמחה למספר שנותיה של מדינת ישראל.

מארגון "תנו לחיות לחיות" נמסר כי "הבחירה לחגוג באמצעות טבח של 68 כבשים היא בחירה שמזעזעת בוודאי לא רק אותנו. הרג של בעלי חיים שובר את הלב, לא מסמן שמחה. אולם אם הזדעזענו מההרג של 68 כבשים אלו, הנספרות אחת לאחת, וששחיטתן נעשית בגלוי, עלינו להזדעזע באותה מידה גם מהעדרים השחוטים השלמים של בעלי חיים, שבשרם נערם בחנויות ובמסעדות, בלי סימן לחיה שהיו פעם".

מעמותת "אנונימוס" לזכויות בעלי חיים נמסר: "זה עצוב שבשנת 2017 יש מי שמרגיש בנוח לציין חגיגה בשחיטת בשרם של אחרים - בין אם מדובר במינוי של שר, בבופה בחתונה או במנגל של יום העצמאות. זה עצוב שבעתיים משום שחלק ניכר מהכבשים שנשחטים בישראל עוברים מסע התעללות של שבועות ארוכים במשלוחים החיים, באוניות מיטלטלות, מתבוססים בהפרשותיהם. אין שמחה בהתעללות ובהרג של בעלי חיים. ראוי שהשר איוב קרא ימצא דרכים אחרות לחגוג את המינוי".

מטעמו של קרא נמסר בתגובה: "איש באמונתו יחיה. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית. אנחנו נגד כל כפייה מכל סוג שהיא. יש אנשים שאוכלים בשר ויש אנשים שלא. אנחנו מכבדים את כולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר