ברקת נגד כחלון

"משבר חמור": היום שביתה כללית בירושלים

לאחר שמשרד האוצר טרם העביר את התקציב לירושלים לשנת 2017, החל מהבוקר יושבתו כל שירותי העירייה ברחבי העיר, למעט מערכת החינוך שתפעל כסדרה (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בשבט תשע"ז | 28.01.17
ארכיון (צילום: הדס פרוש / Flash90)

המאבק בין ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ושר האוצר משה כחלון מגיע לשיא נוסף: לאחר שמשרד האוצר טרם העביר את התקציב לירושלים לשנת 2017, החל מהבוקר (ראשון) יושבתו כל שירותי העירייה ברחבי העיר, למעט מערכת החינוך שתפעל כסדרה.

בשעה 8:30 תתקיים באולם מועצת העיר אסיפת מחאה של "מטה המאבק למען ירושלים" במהלכה יפורטו המשמעות של אי העברת התקציב לירושלים: פיטורי עובדים רבים, החזרת ירושלים אחורה ופגיעה קשה בשירותים הניתנים לתושבי העיר. בשעה 10:00 יתקיימו צעדה והפגנה של עובדי ותושבי ירושלים מול ישיבת הממשלה.

ראש העיר ניר ברקת קרא לשר האוצר משה כחלון להתערב אישית באופן מיידי בהעברת התקציב: "בירת ישראל עומדת בפני משבר חמור שעלול להביא לקריסה כללית של השירותים בה. ללא הסיוע הממשלתי הנדרש כל ההישגים הרבים אליהם הגענו בשנים האחרונות ירדו לטמיון.

"בזמן שאויבי ישראל מנסים להחליש את מעמדה של ירושלים, אנחנו מצפים ממשרד האוצר להתייצב לצדנו ולהעניק לנו את הגיבוי והתמיכה הנדרשים, ולא תירוצים. ירושלים צריכה לקבל את התקציבים הראויים לה בדרך המלך ומבלי שתיאלץ לחזר אחר הפתחים כמקבצי נדבות".

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל הוסיף כי "בעקבות הודעת הנהלת העירייה כי תאלץ לפטר מאות עובדים בשל העדר התקציב שמשרד האוצר ממאן להעביר, החלטנו בהסתדרות מרחב ירושלים להיאבק בחומרה נגד הניסיון לפטר עובדים ונגייס למאבק את כל וועדי העובדים בירושלים".

נציג המינהלים הקהילתיים בשכונות, יהודה בן יוסף ציין כי "החברה האזרחית בירושלים קוראת לראש הממשלה ולשר האוצר להיכנס לעובי הקורה במשבר התקציבי בירושלים. ירושלים העיר הגדולה בישראל, כעשירית מאוכלוסיית הארץ, בירת ישראל, לא יכולה להידרדר בשרותים הבסיסים לתושביה. ממשלת ישראל חייבת לאפשר חיים נורמליים בעיר ירושלים ולתת את התקציב הדרוש לקיומה של העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר