ניצחון לאוצר

ירושלים: אין שביתה במוסדות החינוך, הלימודים כרגיל

שופט המחוזי קיבל את בקשת משרד האוצר וביטל את השביתה שביקשה העירייה לקיים במוסדות החינוך בעיר. בעירייה תוקפים אישית את מנכ"ל האוצר באב"ד (חדשות)

השביתה בירושלים (צילום: גיל יוחנן )

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים דוד מינץ החליט במהלך הלילה (שני) לעצור את ההשבתה במוסדות החינוך בבירה, אותה תכננה עיריית ירושלים.

את העתירה נגד ההשבתה, הגיש מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, שקבל על ההשבתה החלקית בבתי הספר העל-יסודיים, והשביתה בצהרונים אותם ביקש להנהיג הבוקר ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, במחאה על המחלוקת בינו לבין משרד האוצר על סוגיית העברת 800 מיליון שקלים לתקציב העירייה.

בהחלטתו כתב השופט דוד מינץ: "לאחר עיון בבקשה, ניתן צו ארעי כמבוקש האוסר על עיריית ירושלים להשבית את מערכת החינוך על זרועותיה בעיר ירושלים, וזאת עד למתן החלטה אחרת".

בעיריית ירושלים מגיבים הבוקר לביטול השביתה ובהודעה שפרסמה העירייה נאמר: "האוצר כדרכו פועל כגנב בלילה ופונה באישון לילה לבית המשפט במעמד צד אחד, מבלי לצרף את עמדת העירייה. העירייה לא קיבלה את הבקשה או את ההחלטה וכשנקבל אותם נבחן את הדברים יחד עם הגופים השותפים למאבק - ההסתדרות, ארגון ההורים והמנהלים הקהילתיים. בכל מקרה השבתת שירותי העירייה נמשכת".

בעיריית ירושלים תוקפים אישית את מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ובהודעת העירייה נמנים כלמחדלי האוצר שלטענת העירייה פוגעים בתושבי הבירה וזו לשונה: "חבל שמנכ"ל האוצר שמתיימר לדאוג לילדים בירושלים לא דואג לתקצב בניית 3,800 כיתות לימוד שחסרות בירושלים לעשרות אלפי תלמידים. עקב מחדלי האוצר שלא בונה כיתות לימוד נאלצת העירייה להוציא כ-100 מיליון ש"ח בשנה על שכירות מבנים חלופיים והצבת קראוונים ארעיים בתנאים קשים. אלפי ילדים עניים בירושלים ואלפי משפחות עניות אינן זוכות למענה טיפולי רווחתי עקב מחסור של מאות תקני עובדים סוציאליים ולכך אף אחד באוצר לא דואג בלילות. על מחסור של 85 תקני מאבטחים בבתי ספר ושכר רעב למאבטחים במוסדות חינוך אף אחד באוצר לא מצמץ. האוצר בחר להפקיר את הילדים ואת ביטחונם", לשון הודעת עיריית ירושלים

אתמול תקפו גורמים בכירים באוצר את ראש העיר ברקת וטענו כי "ניר ברקת הוא ראש עיר כושל, שמנסה לגלגל את כישלונו הניהולי לעבר המדינה. יש למנות חשב מלווה לעיריית ירושלים בעקבות כישלונו הניהולי של ברקת".

הגורמים טענו עוד כי ברקת אינו מתעניין בירושלים "אלא בפריימריז אליהם הוא מתכונן במפלגת הליכוד. וכדי להיבחר במקום ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, משבית ברקת את ירושלים. השביתה הזו היא חלק מקמפיין פוליטי ציני של ברקת, ותושבי ירושלים משמשים בו רק תפאורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר