חשש מאנטישמיות

משבר חריף: השגריר הישראלי במקסיקו - יינזף

שגריר ישראל במקסיקו יזומן לשיחת נזיפה בעקבות התערבות ראש הממשלה במחלוקת בין ארה"ב למקסיקו בסוגיית החומה. רב בקהילה היהודית במכתב לדרעי: חשש מאנטישמיות (עולם)

ראש הממשלה נתניהו. ארכיון (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

משרד החוץ במקסיקו צפוי לזמן היום (שני) לשיחת בירור את שגריר ישראל במקסיקו יוני פלד, זאת בעקבות התמיכה שהביע ראש הממשלה בנימין נתניהו בהקמת חומה בגבול שבין ארצות הברית למקסיקו. גורמים בכירים בירושלים שבו והבהירו אתמול כי לישראל אין שום כוונה לפגוע במקסיקו.

גורמים בכירים במקסיקו אמרו הלילה, כי המשבר בין המדינות לא יסתיים מבלי שראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא הודעת הבהרה אישית, זאת מאחר והודעת משרד החוץ בירושלים בעניין לא הייתה חד משמעית.

יצוין כי שר הפנים אריה דרעי פנה לראש הממשלה ואמר לו כי מן הראוי שיתנצל על הציוץ שלו בטוויטר באשר לסוגיית הקמת החומה בין מקסיקו לארצות הברית.

המכתב לאריה דרעי

אל השר דרעי פנה אתמול במכתב הרב שלמה טוויל רב בקהילה היהודית במקסיקו והביע חשש כי התגובה בישראל למחלוקת בין ארה"ב למקסיקו בדבר הקמת החומה תביא לעליית באנטישמיות נגד היהודים המתגוררים במדינה.

כזכור בהודעתו בשבוע שעבר בטוויטר כתב נתניהו "הנשיא טראמפ צדק, אני בניתי חומה לאורך גבולה הדרומי של ישראל. זה עצר את ההגירה הלא חוקית. הצלחה גדולה. רעיון גדול". לציוץ הוסיף ראש ממשלת ישראל את דגלי ארה"ב וישראל. כעבור זמן קצר שיתף הנשיא האמריקני בחשבונו את הציוץ של נתניהו. כאמור הדבר גרם לכעס עצום במקסיקו שמיהרה לגנות את הציוץ.

"משרד החוץ הביע בפני ממשלת ישראל, דרך השגריר שלה במקסיקו, את התדהמה המוחלטת, הדחייה והאכזבה מהמסר שהעביר ראש הממשלה נתניהו בנוגע לבניית גדר בגבול", נמסר בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ של המדינה. לפי ההודעה, "מקסיקו היא ידידה של ישראל וכך צריך להתייחס אליה ראש הממשלה".

גם את ראשי הקהילה היהודית הרתיחה התערבותו של ראש ממשלת ישראל בענייני המדינה בה הם זוכים לכבוד רב והם מיהרו להוציא הודעת גינוי חריפה בה התנערו מדבריו של נתניהו. בהודעת הקהילה נאמר כי "אנו לא מסכימים עם דעה זו ודוחים אותה על הסף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר