הדיזנטריה מתפרצת?

זינוק של 250 אחוז בהידבקות בדיזנטריה - בעיקר בגני ילדים ומעונות

עיון בסיכום של משרד הבריאות אודות נתוני הדיזנטריה בישראל בשנה שהסתיימה - 2016, מורה על זינוק דרמטי במיוחד במקרי הידבקות במחלה. נדרשת: יתר הגיינה (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כאבי בטן. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נתוני משרד הבריאות מורים חד משמעית: קיים זינוק אדיר במספר מקרי ההדבקה בחיידק 'שיגלה', הגורם לדיזנטריה ומגביר את הסיכון לדלקת קרום המוח. בשנת 2015 דווח למשרד על 2,257 מקרים של הדבקה בחיידק, ואילו ב-2016 ארעו 6,081 מקרים שכאלו - זינוק של 250 אחוזים.

על פי ההערכות, מרבית מקרי ההדבקה נגרמים בשל היגיינה ירודה במעונות, קייטנות וגני ילדים שגרמה להתפשטות החיידק בעיקר בקרב הילדים השוהים יחדיו במקומות אלו.

תגובת משרד הבריאות לידיעה כפי שפורסמה ב-ynet: "אחת לכמה שנים ישנה התפרצות של המחלה. הנתונים השנה דומים לנתונים של שנת 2010. התחלואה מופיעה בעיקר בילדי הגן באמצעות מגע של הפה עם ידיים או חפצים שהיו במגע עם צואה ולא נוקו או חוטאו. ניתן לצמצם את ההדבקה על ידי הקפדה על היגיינה".

"בילדים חולים יש לטפל בבית ולהחזיר לגן או למעון רק יומיים לאחר שהבריאו", מוסיפים במשרד. "את המקום בו שהה הילד החולה, כולל כלי אוכל, צעצועים, סיר ובגדים שבהם השתמש יש לחטא. אין לשלוח ילד חולה לגן או קייטנה כדי למנוע הידבקות של שאר הילדים".

כידוע, חיידק ה'שיגלה' מדביק בעיקר במזג אוויר לח או גשום. אמנם רוב מקרי ההדבקה מתרחשים בעיקר אצל מבוגרים, אך החיידק הזה גורם למחלה קשה במיוחד לפעוטות מתחת לגיל 5. חיידק אלים הזה עובר דרך מזון ומים מזוהמים, או במגע בין בני אדם לא סטירליים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר