תיק החקירה נגד הרצוג נסגר בהיעדר ראיות

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה על סגירת תיק החקירה נגד יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג בשל היעדר ראיות מספיקות בשביל להגיש כתב אישום נגדו (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

יום מאושר עבור בוז'י הרצוג. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע על סגירת תיק החקירה נגדו ב"היעדר ראיות מספיקות". הרצוג נחקר בחשד לקבלת תרומה אסורה בקמפיין הפריימריז בשנת 2013, אי דיווח על קבלת תרומה ומסירת תצהיר כוזב.

בנוסף, הודיע היועמ"ש כי נשקלת אפשרות להעמיד לדין את שמעון בטאט, בכיר במטה הרצוג לפני שלוש שנים, ואיש העסקים גלעד רמות שהעביר לכאורה את אותה תרומה אסורה שלטענתו של הרצוג לא ידע עליה.

הרצוג מסר בתגובה להחלטת מנדלבליט: "אני מברך על החלטת היועץ המשפטי לממשלה, על דעת כל גורמי המשטרה והפרקליטות, לסגור את תיק החקירה בענייני. תמיד האמנתי שיוכח שפעלתי כשורה ולא נפל פגם בהתנהגותי ואני שמח שכך הוחלט כבר בשלב זה. אני מבקש להודות לעורכות הדין שליוו אותי בחקירה ובתהליך – נווית נגב ואיריס ניב-סבאג ולעורך הדין גיל סלומון על הסיוע".

היועץ המשפטי לממשלה קבע כי גרסתו של הרצוג, שלפיה לא ידע בזמן אמת על כך שמתקיים קמפיין שלילי נגד יחימוביץ' במקביל לקמפיין שלו, אינה עולה בקנה אחד עם עדותו של עו"ד דניאל כהן, שהפעיל את הקמפיין השלילי נגד יחימוביץ'.

מנדלבליט הוסיף כי מחומר הראיות ניתן לראות כי כהן אכן סיכם עקרונית עם הרצוג שיערוך קמפיין שלילי נגד יחימוביץ', אך עדיין לא ניתן לייחס להרצוג כל מודעות ברף הדרוש במשפט פלילי לכך שגלעד רמות שילם לכהן עבור הקמפיין השלילי.

עוד קבע מנדלבליט כי אין בתיק החקירה כל ראיה ישירה המלמדת זאת ואף לא ניתן להוכיח את ידיעתו של הרצוג ולפיכך הוחלט על גניזת התיק בעילת היעדר ראיות מספיקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר