פגישת פסגה

תרזה מיי לנתניהו: "יש הרבה מה לעשות יחד"

ראש ממשלת ישראל נפגש היום עם ראש ממשלת בריטניה במעונה הרשמי, הדאונינג 10. לצד ביקורת צפויה על ההתנחלויות, נצפו הרבה חיוכים על פני שני המנהיגים (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפגישה עם מיי (צילום: מתוך The Prime Minister of Israel בפייסבוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (שני) לביקור רשמי במעונה של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי בלונדון ושמע ממנה כי בריטניה נשארת מחויבת לפיתרון שתי המדינות. "זו הדרך הטובה ביותר לדעתנו להגיע לשלום ויציבות בעתיד. אני מצפה לדון איתך בזה", אמרה מיי.

ר"מ בריטניה הוסיפה, כי היא מאוד שמחה "לקבל אותך פה בדאונינג 10, במיוחד בעת ציון 100 שנים להצהרת בלפור. בריטניה היא ידידה חזקה וקרובה של ישראל. אנחנו משתפים פעולה כבר בתחומים רבים, כמו מדע ומסחר וכן תחומים אחרים כמו ביטחון. אני בטוחה שנשוחח על כך היום, אבל גם נדבר גם על נושאים אזוריים כמו סוריה ואיראן והשאלה של העתיד במזרח התיכון. אני חושבת שיש עוד הרבה שאפשר לעשות ביחד בעתיד".

נתניהו מצידו הודה לתרזה והדגיש: "אני רוצה להבטיח לך שאנחנו חולקים איתכם את השאיפה לשלום. זה החלום שלנו מהיום הראשון ולעולם לא נוותר על המסע שלנו לשלום עם כל שכנינו. אני חושב שיש אתגרים, אבל יש גם הזדמנויות מעניינות בגלל השינויים האזוריים והגלובליים, ואני מעוניין לשוחח על כך איתך".

לדבריו "קבלת הפנים החמה משקפת את עוצמת השותפות בין ישראל לבריטניה. אני שולח את איחולי תושבי ישראל למלכה אליזבת המציינת 65 שנה בתפקיד, ובכך רשמה היסטוריה והפכה לדמות המכהנת הזמן הממושך ביותר בתפקיד".

"יש קשר חזק מאוד בינינו", הוסיף נתניהו. "מאחורי השולחן שלי במשרדי בירושלים יש שתי תמונות - אחת של הרצל, אבי האומה שלנו והמשה המודרני, והשנייה של וינסנטון צ'רצ'יל. שני המנהיגים האלה מייצגים את המחויבות שלנו לחופש, שהוא בסיס האנושות. הערכים הללו יוצרים עבורנו הזדמנות אדירה. שיתוף הפעולה שלנו בנושא מסחר וטכנולוגיה תורם לשגשוג העמים שלנו. השיתוף שלנו בביטחון כולל ביטחון סייבר, הופך אותנו לבטוחים יותר. ואני בטוח שתהיה לנו הזדמנות לדון איך נוכל לחזק את השותפות הזאת כדי להביא עוד יותר ביטחון ושגשוג לעמנו".

עוד אמר ראש הממשלה, "אנחנו מתמודדים עם איומים זהים של האיסלאם הקיצוני ובמיוחד מאיראן. איראן שואפת להשמיד את ישראל. הם מצהירים על כך בגלוי, הם שואפים לכבוש את המזרח התיכון. היא מאיימת על אירופה, על המערב ועל העולם. הם מעוררים פרובוקציה אחר פרובוקציה. ולכן אני מקדם בברכה את ההתעקשות של דונלד טראמפ על סנקציות חדשות נגד איראן ואני מקווה שאומות אחריות יילכו בעקבותו. בוודאי שאומות אחראיות צריכות לעשות כך. אני רוצה לדבר איתך על הדרך לוודא שהתוקפנות של איראן לא תישאר ללא מענה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר