הצעה מפתיעה

ישראלים - בצפון קוריאה ממתינים לכם

פיונגיאנג הבירה תהיה פתוחה לתיירים ישראלים שיחפצו להסתובב במדינה הרודנית אך המרתקת, החל מהאביב הקרוב, למשך כחודשיים. תודו שחיכיתם לרגע הזה (תיירות, טיולים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בשבט תשע"ז | 12.02.17
פיונגיאנג, בירת צפון קוריאה (צילום: Chintung Lee / Shutterstock)

בחברת התיירות הישראלית 'תרבותו' מודיעים הבוקר (ראשון), כי בחודשים אפריל ומאי בשנה זו, ייצאו לראשונה ארבעה טיולים מאורגנים לצפון קוריאה, לאחר שהיא קיבלה זיכיון בלעדי להנפקת ויזות תייר רשמיות למדינה הסגורה והרודנית שעד כה רק ישראלים מעטים ביקרו בה.

בעקבות הסכם הזיכיון הזה, בעלי דרכון ישראלי יוכלו לקבל ויזת תייר לצפון קוריאה, ורק עיתונאים מקצועיים ואזרחי דרום קוריאה אינם יכולים לקבל אשרת תייר רגילה ונדרשים להגשת בקשות מיוחדות לשלטונות.

עלות התענוג מוערכת בסכומים שנעים בין 3,850 דולרים ל-4,150, מחירים שאינם כוללים עלויות ביטוח ואשרה לסין עם שתי כניסות (כ-75 דולרים).

עד כה הורשו ישראלים לקבל ויזת תייר לצפון קוריאה רק דרך גורמים בסין, אך כעת סוכנות הנסיעות הלאומית של צפון קוריאה ("KISTC") מכבדת את אשרות התייר לישראלים. יצויין, כי כ-100 ישראלים בלבד טיילו עד היום בצפון קוריאה, במסגרת טיולים מאורגנים.

כזכור, רק הלילה שיגרה צפון קוריאה טיל בליסטי ועוררה תגובות בינלאומיות קשות, אך עם זאת מדגישים בחברת התיירות (מקבוצת רימון) כי "תיירים מרגישים מאוד בטוחים בצפון קוריאה שמתגאה תמיד באחד משיעורי הפשיעה הנמוכים ביותר בעולם".

לטובת המטייל הישראלי הפוטנציאלי נדגיש, כי הגישה לאינטרנט היא רק בתחומי המדינה, תקשורת בינלאומית מתבצעת רק במלונות, ישנם מקומות בהם אסור לצלם - מסיבות צבאיות - ושהמטבע המקומי "וון" אסור לשימוש על ידי תיירים ועל כן ההמלצה היא להצטייד בכסף מראש (דולר, אירו ויואן סיני) מכיוון שאין כספומטים או דוכנים להמרת מטבע במדינה.

מה שכן, תייר שמטייל בצפון קוריאה מורשה למרבה ההפתעה להביא איתו מחשבים ניידים וטלפונים סלולריים, ולהשתמש ברשת האינטרנט המקומית.

יצויין, כי משרד החוץ הישראלי פרסם הודעה מיוחדת בנושא, בה נאמר: "משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים שלא לנסוע לצפון קוריאה, הנמצאת תחת משטר סנקציות בין לאומי מקיף ביותר. לאור העובדה שלמדינת ישראל אין יחסים דיפלומטיים עם צפון קוריאה, במידה וייקלע אזרח ישראלי לכל סוג של מצוקה בעת שהותו שם, נציגי ישראל לא יוכלו לסייע או לתת כל מענה. משרד החוץ מבקש להדגיש כי ההחלטה באם לבקר בצפון קוריאה נתונה לשיקול דעתו של כל אדם והיא על אחריותו הבלעדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר