פסגת ההתרגשות

בחזרה לחיים: מניתוח לב לטיפוס על הר הקילימנג'רו

יהושע שטרהאל לא ניהל בחייו אורח חיים ספורטיבי. אך ניתוח לב פתוח שעבר במרכז הרפואי שערי צדק בשנת 2010 שינה את חייו ומאז הוא לא עוצר: "מבחינתי מדובר בהוקרת תודה על כך שאני בחיים" (בריאות, שיווקי)

מניתוח לב לפסגת הקילימנג'רו. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

עד לשנת 2009 עיקר הפעילות הספורטיבית של יהושע שטראהל הייתה במסגרת עבודתו כשרברב, אך ניתוח לב פתוח שעבר במרכז הרפואי שערי צדק לפני כשבע שנים הפך אותו לרץ מרתונים מקצועי, ומעתה גם למטפס הרים. שטראהל כבש בחודש האחרון את פסגת קילימנג'רו – ההר הגבוה ביותר ביבשת אפריקה.

שטראהל, בן ה- 54, סבל מאי-ספיקת לב גוברת במשך מספר שנים. הוא אושפז במחלקה לרפואה פנימית בשל מחלה זיהומית שגרמה לאי-ספיקה של מסתם הלב הדו-צניפי (מיטרלי). מצבו הרפואי הלך והידרדר עד כדי קוצר נשימה בעת ביצוע פעולות יומיומיות והוא נאלץ לעבור ניתוח לתיקון המסתם אשר בוצע בשערי צדק על ידי ד"ר שולי זילברמן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כירורגי לב-חזה וד"ר דניאל פינק, מנהל היחידה לניתוחי חזה במרכז הרפואי שערי צדק.

לאחר שחרורו מבית החולים הצטרף שטראהל לתכנית לשיקום הלב, במכון שיקום הלב במרכז הרפואי, שם הומלץ לו על ביצוע פעילות ספורטיבית לשיפור מערכת הלב.

במהלך השיקום החליט שטראהל לקחת את עצמו בידיים והתחיל לעסוק בספורט חובבני. התחביב הפך לשגרה של ממש והוא החל להתמודד באופן קבוע בתחרות מרתון בישראל ובעולם.

בחודש שעבר יצאו שטרהאל וקבוצה של 17 מטפסים נוספים להר קילימנג'רו שבטנזניה, המקום הגבוה ביותר ביבשת אפריקה (5,895 מטרים מעל פני הים). הקבוצה שהתה על ההר 9 ימים.

יהושע שטראהל על פסגת ההר. צילום: יחצ

"ביום הראשון היה לי מאוד קשה להתרגל לגובה. האוויר היה הדליל, תאר שטראהל והוסיף, "בעלייה הגדולה לקחתי את הזמן ותכננתי את המסלול לאט ובבטיחות. מעבר לקושי הפיזי בטיפוס ההר, הייתה גם לחימה פסיכולוגית. 17 איש התחילו איתי את המסע, ארבעה לא הצליחו להגיע לפסגה".

דאגתי לעשות את העלייה בקצב שלי – צעד אחרי צעד, חושב על האבן הקרובה ולא על הפסגה – כך הצלחתי לטפס למרות הקושי. החוויה בפסגת ההר הייתה השיא במסע שלי. אמנם האוויר שם מאוד דליל ומותר לשהות שם רק 15 דקות, אך מרוב התרגשות נשארנו בפסגה כחצי שעה".

שטראהל טיפס על הר הקילימנג'רו עם מטרה חשובה לא פחות מן ההישג, לאסוף תרומות לארגון 'שלוה', הפועל במטרה לטפל בילדים עם מוגבלויות ולסייע לבני משפחותיהם. המטרה שהציב לעצמו גיוס של 20 אלף דולרים – יעד אותו הצליח להגשים. "מבחינתי מדובר בהוקרת תודה על כך שאני בחיים", סיכם שטרהאל.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר