"הצבא שלנו מצוין"

צבא ארצות הברית הטיל היום את הפצצה הגדולה ביותר

מעוז תת קרקעי של דאע"ש באפגניסטן, הופצץ הערב על ידי חיל האוויר האמריקני בפצצה הגדולה ביותר שקיימת. משקלה - יותר מ-10 טון. הנשיא טראמפ הגיב: "הצבא שלנו מצוין" (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז בניסן תשע"ז | 13.04.17
ניסוי שנערך בעבר בפצצה זו, ודברי אחד המדענים שעסק בפיתוחה (צילום: מתוך astromicwm ביוטיוב)

מקורות יודעי דבר מדווחים, כי הערב (חמישי) הטיל חיל האוויר האמריקני את GBU-43/B - הפצצה הקונבנציונלית הגדולה ביותר שקיימת בארסנל הצבאי המוכר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב לתקיפה ההיסטורית במלים: "זוהי עוד הצלחה, אנחנו גאים בזה מאוד. יש לנו צבא מצוין וזוהי עוד הצלחה שלו".

דבריו של טראמפ הערב

הגנרל ג'ון ניקולסון, מפקד הכוחות האמריקניים באפגניסטן מסר בהודעה רשמית: "דאע"ש סופג עוד ועוד הפסדים, ולכן הוא מגביר את השימוש שלו בבונקרים ובמהרות כדי לבצר את ההגנות שלו. זה הנשק הנכון להפחתת המכשולים האלה ולשימור המומנטום של המתקפה שלנו על דאעש. נקטנו את כל אמצעי הזהירות האפשריים כדי למנוע פגיעה באזרחים".

לפי הדיווחים, הפצצה במשקל מעל 9000 ק"ג הוטלה במחוז ננגאהר במזרח אפגניסטן כנגד יעד אסטרטגי בו שולט ארגון דאע"ש (המדינה האסלאמית).

אפקט אדיר של הרס. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הפצצה הזו מוכרת אצל גורמי צבא בעולם בכינויה כ"אם כל הפצצות". היא פותחה במהלך המלחמה בעיראק וניסוי ראשון נערך בה לפני כ-14 שנה, אולם עד כה לא נעשה בה שימוש.

על פי הדיווחים, הפצצה הוטלה על מנהרות של מחבלי דאעש במחוז ננגרהר, וצבא ארה"ב מנסה כעת לאמוד את הנזק שהיא חוללה.

אופן הטלת פצצת הענק, הוא קודם כל על ידי הטסתה בעזרת מטוס תובלה גדול מסוג 'הרקולס'. לאחר שמשחררים אותה מהמטוס, נפתח מצנח מיוחד שתפקידו להאט את מהירות נפילת הפצצה. בגובה שנקבע מראש מעל פני הקרקע, הפצצה מתפוצצת, יוצרת הדף אדיר, ובכך מגדילה משמעותית את אפקט ההרס האדיר שלה.

דובר הבית הלבן, שון ספייסר, אמר הערב בתדרוך כתבים: ""מדובר בבסיס של המדינה האיסלאמית שפגע מאוד ביכולות של הצבא האמריקני באזור", ולא פירט מעבר לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר