"הטרידו, איימו וסחטו" • דרמה לילית

גל מעצרים בקרב ראשי "הפלג" ובכירי "הפלס"; 28 נעצרו​

28 איש, בהם בכירי וראשי "הפלג הירושלמי" ובכירי עיתון "הפלס", נעצרו בגל נרחב של מעצרים בכל רחבי הארץ שביצעה המשטרה • ב'פלג', מאיימים לצאת ל"מאבק עיקש וחסר תקדים" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הדרמה בבני ברק (צילום: צביקה לרר)

מלחמת עולם נגד הפלג הירושלמי? בצעד חסר תקדים של המשטרה, בפשיטה בו זמנית במספר מוקדים ברחבי הארץ, עוכבו הלילה (שלישי) ראשי ועסקני "הפלג הירושלמי" וכן בכיר עיתון "הפלס" בפשיטת ענק של כוחות משטרה על בתיהם. העסקנים נלקחו לחקירה והוחרמו מהם ציוד אישי כגון מחשבים ומכשירי הסלולר.

משמות העצורים בפשיטה הלילה שהגיעו לידי "כיכר השבת" עד כה עולה כי המעצרים כוונו למנווטי המאבק בנושאי ההטרדות של חברות וראשי המשק. חלקם של הנחקרים עובדים בעיתון "הפלס", בטאון "הפלג הירושלמי", וחלקם האחר פעילים בכירים בוועדה להצלת עולם התורה וניהול קווי המאבק וההפגנות.

כך לדוגמה פשטו כוחות משטרה ובילוש על בתיהם של עורכי "הפלס", נ.ג. ו-י.ו., כמו כן נעצרו י.ח.ג., ש.א. ממנהלי העיתון, א.ט., ד.ב. מנהל ישיבה ועוד שורה של בכירים.

מנחם כרמל לאחר שנפצע (צילום: צביקה לרר)

כחלק מגל המעצרים נעצרו במודיעין עילית גם ש.י., ש.י., מ.ו., י.ט., ש.פ., חלקם בכירים בוועדה להצלת עולם התורה האחראית על ארגון הפגנות הפלג הירושלמי נגד מעצר העריקים. בבני ברק נעצר בנו של הגר"מ גרוס, בביתר עילית נעצר בכיר נוסף, ומלבדם נעצרו בירושלים מספר בכירים נוספים.

בנוסף, נעצר במאה שערים מ.ק. מי שמתחזק את קווי המאבק של הפלג הירושלמי והעדה החרדית. העצורים נלקחו על ידי חוקרי ובלשי יחידת להב 433 אל מתקני החקירות בלהב 433.

בבני ברק התרחש עימות של ממש בין כוחות המשטרה לבין מפגינים כאשר איש העסקים מנחם כרמל נפצע באפו אך סירב להתפנות לטיפול רפואי בבית החולים. במהלך המהומות אף נעצרה אשה שהתעמתה עם השוטרים.

כרמל משוחח עם כוחות המשטרה (צילום: צביקה לרר)

ב"פלג הירושלמי" הרוחות, כצפוי, סוערות מתמיד, שם אומרים ל"כיכר השבת" כי "ניסיון השתקה דיקטטורי בסגנון שמזכיר משטרים אפלים לא רק שלא יעצור אותנו אלא יוציא אותנו למאבק עיקש וחסר תקדים".

"לא ישתיקו את התורה את לומדיה ואת מוסרי הנפש עליה, ואם מישהו חושב ששורת מעצרים בכוחה למנוע ממישהו את המשך המאבק, עליו להכין תאי מעצר לרבבות שייצאו למאבק אדיר על קדושת העם היהודי, וכזעקת המפגינים בכל צמתי הארץ 'כולנו לכלא ולא לצבא, נמות ולא נתגייס'".

מהמשטרה נמסר כי "בתום חקירה סמויה המתנהלת מזה כחצי שנה עוכבו/נעצרו לפנות בוקר במבצע ארצי ומקיף 28 חשודים מכל רחבי הארץ החשודים כי במהלך השנה האחרונה הטרידו, איימו וסחטו מנהלים ונושאי משרה בכירים בחברות גדולות במשק וחברות ממשלתיות תוך ניסיון לשדלם לפרסם בעיתון 'הפלס'.

חוסמים את הכוחות בבני ברק (צילום: צביקה לרר)

"החקירה החלה בעקבות עשרות תלונות מבכירים בחברות גדולות במשק ובהם חברות ממשלתיות שהתקבלו במשטרה בכל הארץ ורוכזו במשטרת ירושלים. עניינן של התלונות הטרדות בלתי פוסקות באמצעות הטלפון, דוא"ל ופקסים של מנכ"לים ובכירי החברות, בהם הציגו עצמם ככאלו המייצגים ציבור גדול המרגיש מקופח מכך שהם לא מפרסמים בעיתון המייצג אותם ובשל כך כדאי להם לפרסם בעיתון ה'פלס'.

"מהחקירה עולה כי החשודים נהגו לפנות מדי יום למוקד טלפוני המכונה 'קו המאבק' אשר הופעל ע"י החשודים, בו היו מזדהים באמצעות קוד וסיסמא וזיהוי מספר טלפון ממנו היו מתקשרים. שם היו שומעים הקלטות של שדרנים שפרסמו תכנים הכוללים את פרטי החברה אותה הגדירו ככזו שצריך להטריד באותו היום ומה 'מדד ההטרדה' (כמה שיחות/הודעות לאותו היום).קו הטלפון הוקם על ידם למטרה זו.

"בשלב הזה, לאחר שקיבלו את ההנחיות המפורטות, היו מתקבלות באופן בלתי פוסק עשרות ומאות שיחות, פקסים ומיילים לאותה החברה, לנושאי משרה בכירים ואף לבני משפחותיהם, מה שהוביל לשיבוש הפעילות התקין של החברה, ולהפרעה קשה לשגרת היום שלהם ושל בני משפחותיהם. בשל ההטרדות הבלתי פוסקות חלק מהחברות בחרו לבטל את הפרסומים באמצעי התקשורת האחרים, על מנת להימנע מההטרדות הבלתי פוסקות.

"במסגרת הפעילות הגיעו חוקרי המשטרה בין היתר גם למשרדי מערכת עיתון ה'פלס' בירושלים ועל בסיס צווי חיפוש של בית המשפט ביצעו חיפוש במקום ואספו ממצאים הקשורים לחקירה המתנהלת בהם מחשבים, חומרי מדיה ועוד.

הפשיטה הלילית (צילום: צביקה לרר)

"כאמור לפנות בוקר הגיע לשיאו מבצע האכיפה בו היו שותפים כ-250 שוטרים, חוקרים, שוטרי יס"מ, לוחמי מג"ב ובלשים מכל הארץ שעצרו בו זמנית, בהתאם לצווי מעצר וחיפוש שהוצאו ע"י בית המשפט, 28 חשודים מירושלים, בני ברק, מודיעין עלית, אשדוד, רכסים וחדרה. כלל המעוכבים/עצורים, בהם נושאי משרה בכירים במערכת העתון, הובאו לחקירה במתקני להב 433, שם נחקרו ע"י חוקרי משטרת ירושלים. החשודים שעוכבו/נעצרו הוגדרו כחשודים העיקריים שסומנו כדומיננטיים והמשמעותיים ביותר.

"במהלך פעילות המשטרה בירושלים ובבני ברק החלה התגודדות סביב השוטרים, קריאות לעברם ובהמשך אף הפרות סדר שכללו שריפת פחים השלכת חפצים וידויי אבננים לעבר הכוחות תוך נסיונות למנוע ולשבש את פעולת השוטרים. בהמשך יובאו חלק מהעצורים בפני בית משפט השלום בראשל"צ לדיון בעניינם".

במשטרה ציינו כי "מדובר בחקירה חשובה ורגישה שהחלה כחקירה סמויה במהלכה נאספו ראיות ובוססה תשתית ראייתית שהובילה למעצר חשודים, שניסו במעשיהם לשבש ולפגוע בזכות הקניין והגנת הפרטיות, תוך הטרדה והטלת מורא.

"חוקרי משטרת ישראל ניהלו את החקירה ביסודיות, מקצועיות ונחישות תוך איסוף מכלול הראיות וחומרי החקירה מכל הארץ שרוכזו בירושלים, זאת תוך שיתוף פעולה מלא עם יחידות המשטרה ברחבי הארץ. לאורך כל החקירה המשטרה עמדה בקשר רצוף עם נציגי החברות אשר עודכנו בחקירה. המשטרה תמשיך בפעילות הנחושה לאכיפת החוק והסדר ולמיצוי מלוא חומרת הדין עם החשודים".

(צילום: צביקה לרר)
(צילום: צביקה לרר)
(צילום: צביקה לרר)
(צילום: צביקה לרר)
(צילום: צביקה לרר)
(צילום: צביקה לרר)
(צילום: צביקה לרר)
(צילום: צביקה לרר)
(צילום: צביקה לרר)
(צילום: צביקה לרר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר