לאחר סיכול הוועד

רב כפר חב"ד הסיר את הכשרות ממשחטה שבבעלות אחד ממתנגדיו

לאחר שסיכל את הקמת הוועד שנועד לעקוף אותו, רב כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי הודיע על הסרת הכשרות ממשחטה שבבעלות אחד מיוזמי הקמת הוועד הכושל. יש קשר לסכסוך בין הרב והחסידים? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב מאיר אשכנזי. ארכיון (צילום: חיים טויטו)

המאבק הפנימי בכפר חב"ד עולה מדרגה. ביום שישי האחרון פרסם הרב מאיר אשכנזי, רבו של הישוב כפר חב"ד, הודעה חריגה בה הוא מודיע על הסרת הכשרות ממותג עוף חב"ד בע"מ - כפר חב"ד, מה שאומר בפועל הסרת הכשרות מהמשחטה המפורסמת הפועלת בכפר מזה עשרות שנים.

גם עובדה זו לבדה של הסרת ההשגחה, היתה גורמת לדרמה של ממש, שכן מדובר במוסד וותיק וידוע שרבים מהתושבים עובדים בו והוא נמצא תחת בעלותה של משפחת הנחשבת לאחת מעמודי התווך של כפר חב״ד ולדומיננטית במיוחד. אלא שהסערה גדולה עוד יותר, זאת על רקע המאבק על הוועד הרוחני של הכפר, מאבק שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת".

במכתבו כותב הרב אשכנזי לתושבי כפר חב"ד ולכלל החסידים ברחבי הארץ כי "הובא לידיעתי שמתבצעת מכירה של כבד עוף בהשגחת הרבנות תחת המותג עוף חב״ד בעמ כפר חב״ד. הדבר נעשה ע״י בעלי המפעל ללא תיאום איתי. מוצר זה אינו עומד תחת השגחה ופיקוח שלי כלל וחל איסור מוחלט למכור אותו בחנויות הכפר המוכרות מנות מזון תחת השגחתי".

הרב אשכנזי מודיע כי "עקב הפרה חמורה זו בנהלי הכשרות ולאחר אי עמידה בעבר בכללי התנהלות ראויים הנני מודיע שהמותג עוף חב״ד בעמ כפר חב״ד אינו עומד עוד תחת השגחתי ואין לי כל אחריות על המוצרים שתחת מותג זה".

כאמור, מדובר בעליית מדרגה בעימות הפנימי בכפר חב"ד, שכן יאמי ליפשיץ, מבעלי המפעל, כיהן בעבר כיו"ר וועד הכפר וכיום מכהן כסגן ראש המועצה המקומית ונחשב כמי שעמד עם עוד עסקנים מאחורי היוזמה להקמת וועד הפיקוח תוך 'עקיפת הרב', מהלך שהרב אשכנזי הצליח לסכל והקים וועד הממושמע ונאמן לו.

בחג הפסח האחרון, החליט הרב אשכנזי כי המפעל צריך לספק בשר רק לתושבי הכפר, מה שגרם לסכסוך עם ההנהלה ולקיחת הכשר חדש, ובסוף השבוע האחרון לפיצוץ הבלתי נמנע של הסרת הכשרות ע"י הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר