קמפוס שטראוס

שכר הלימוד כבר לא עוצר את הסטודנטים מהמגזר

בקמפוס שטראוס הקימו בשיתוף פעולה עם המכללה האקדמית הדסה, שלוחה חרדית יוקרתית ללימודי תואר ראשון. המכינות קדם אקדמיות מונגשות לתלמידים במימון מלא. בוגרי שירות אזרחי/צבאי זכאים בשנת מכינה למלגת קיום של כ- 1,250 ש"ח לחודש ממשרד הביטחון. כל הפרטים (לימודים, שיווקי)

לימודי בקמפוס שטראוס. צוות מקצועי ומנוסה (צילום: יחצ)

הצומת בה צריך אדם לקבל החלטה על בחירת לימודים היא קריטית לסלילת דרכו בשוק העבודה, ולכן הבחירה צריכה להיות מחושבת ומושכלת תוך שימת לב לתמונה הכוללת החל מבירור יסודי מיהו הגוף העומד מאחורי התואר, התאמת המקצוע לנטיות האישיות, וכלה בבדיקת עלויות של שכר-לימוד והליווי הנצרך במשך תקופת הלימודים הן מבחינה כלכלית והן מבחינה לימודית.

בחירת מוסד לימודים נכון ומותאם בכוחה להשפיע על כל תקופת הלימודים וכפועל יוצא להשפיע על עתידך המקצועי ועל ההשתלבות בשוק העבודה.

סטודנטים חרדים באקדמיה - הילכו יחדיו?

כל מוסד אקדמי מעמיד תנאי סף לכל מי שמעוניין ללמוד תואר, תנאי הסף הוא תעודת בגרות מלאה או מכינה קדם אקדמית .לבוגרי ישיבות אין תעודת בגרות ולכן יש צורך בהשלמת השכלה במכינה קדם אקדמית אותה מספקת המכללה ברוב המקרים.

בקמפוס שטראוס הרימו בשנים האחרונות את הכפפה ובשיתוף פעולה עם המכללה האקדמית הדסה (אחת המכללות האקדמיות הוותיקות בארץ מזה כ-45 שנה) הוקמה שלוחה חרדית יוקרתית ללימודי תואר ראשון, מתוך חשיבה ומתוך הכרות מעמיקה עם צרכי המגזר החרדי התאימו בתוכנית מספר מסלולי מכינות בשעות הבוקר או בשעות הערב בכדי לתת מענה לפי צרכי הסטודנט,

הלימודים אף הם הותאמו לבעלי משפחות ולאנשים עובדים וכל זה בכדי לספק מענה לכל אדם חרדי המעוניין להשתלב בלימודים אקדמיים.

שכר לימוד כבר לא עוצר את המגזר. אילוסטרציה. צילום: Nati Shohat/FLASH90

קשיים במהלך הלימודים

הקמפוס מעמיד לרשות התלמידים צוות אקדמי מקצועי ומנוסה המספק ייעוץ אישי ולימודי לכל אורך הלימודים, הייעוץ מתחיל בשלב הראשוני במיון התלמידים וסיווגם למקצועות המתאימים להם הן מבחינת היכולת הלימודית והן מבחינת הזמן שהתלמיד יכול להשקיע עבור לימודים. וממשיך לאורך שנות הלימודים על ידי מערך חונכויות ותגבורים לתלמידים מתקשים, המסייע להם לסיים את הלימודים בהצלחה.

הניסיון מלמד שסטודנט שיש לו ליווי צמוד לאורך הלימודים, משקיע יותר, מחוייב יותר וממילא מצליח יותר. חשוב לציין שמחלקות משאבי אנוש גם במגזר הפרטי וגם במגזר הציבורי בוחנים היטב אצל כל מועמד לעבודה באיזה מוסד הוא למד, ולעיתים אף מהו ממוצע הציונים שבו סיים את התואר.

שכר לימוד: מכשול שכבר לא עוצר את המגזר

גם על מימון שכר הלימוד חשבו בקמפוס שטראוס. מכינות קדם אקדמיות מונגשות לתלמידים במימון מלא. המימון הוא ישיר ואין צורך לשלם ולהמתין להחזרים.

בנוסף, בוגרי שירות אזרחי/צבאי זכאים בשנת מכינה (בלא שום קשר למסלול המכינה אותו הם בחרו) למלגת קיום של כ- 1,250 ₪ לחודש ממשרד הביטחון, כך שבשנה שסטודנט משלים מכינה ללא עלות הוא מקבל לכיסו כ – 15,000 ₪.

גם הקמפוס עצמו מעניק מלגות קיום חודשיות לתלמידים שלומדים מכינה לתואר במדעי המחשב וכל תלמיד נשוי מקבל 1,500 ₪ לחודש, תלמיד רווק מקבל 800 ₪ לחודש מלגת קיום.

שכר הלימוד בתואר, להבדיל ממכללות פרטיות שבהם שכר הלימוד עומד על כ 22,000 ₪ לשנה, בקמפוס שטראוס שכר הלימוד הינו אוניברסיטאי ועומד על כ-10,000 ₪ לשנה. בנוסף הקמפוס עומד בקשר ישיר מול כל גופי המלגות הקיימות למגזר החרדי והכללי, ביניהם ניתן למצוא את קרן קמ"ח וידידות טורונטו, מלגות משרד החינוך טלדור ומרמנט, מלגות מפעל הפיס ומלגות לחיילים משוחררים.

השמה לעבודה: תכלית הלימודים

ראשית המכללה האקדמית הדסה מפעילה בתוך הקמפוס מרכז השמה וייעוץ תעסוקתי שמסייע לסטודנטים להשתלב במשרות מתאימות כבר בזמן הלימודים , למרכז יש קשרי מעסיקים עם החברות המובילות בכל התחומים במשק הישראלי כשהמוניטין המקצועי של המכללה האקדמית הדסה אומר את דברו גם כאן וחברות רבות מעדיפות דווקא את בוגרי המכללה.

חשוב לציין שכיום קיים אינטרס גדול למעסיקים בהעסקת חרדים.

החל מהשנה השנייה ללימודים משתתפים התלמידים בסדנאות לכתיבת קורות חיים והכנה לראיון עבודה, ובמקביל המרכז פועל כדי לשלב את התלמידים במשרות סטודנט וכל זה כדי שלכל תלמיד עם סיום התואר יהיה כבר ניסיון תעסוקתי (שחשוב מאד בעיני המעסיקים) ומוכנות לסביבת עבודה לעיתים תובענית.

ההרשמה לקמפוס שטראוס בעיצומה | לפרטים נוספים על מסלולי הלימוד ומלגות לחץ כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר