"כחום היום"

קיץ זה שמש, אבל גם זיעה. איך נפטרים ממנה?

הזיעה, היא תגובה טבעית של הגוף במטרה לצנן את חום הגוף. אבל אצל 3% עד 10% מהאוכלוסיה, הקיץ לא משדר אופטימיות ושמחה, אלא פחד ומצוקה מפני הנורא מכל: הזעת יתר. האם כלי הנשק הקטלני ביותר נגד הזיעה – הדאורדורנט – הוא מה שיפתור את בעיית הכתמים האימתניים בבית השחי? (סטייל, שיווקי)

לא נעים - הזעת יתר. אפילוג'יק. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הזעת יתר לא דומה בכלום ולא קשורה להזעה הרגילה שכולנו חווים בימי הקיץ החמים. זוהי בעיה בריאותית שמפריעה לתפקוד היומיומי ופוגעת באיכות החיים של הסובלים ממנה.

אנשים הסובלים מהזעת יתר, מרגישים את הפגיעה בהיבט האישי, החברתי והתעסוקתי. כל יציאה ליום עבודה, מחייב הצטיידות בבגדים להחלפה באמצע היום. כל פגישה, מלווה בחשש המצמית מכתמי הזעה בבית השחי ובפחד מלחיצת ידיים בפגישות עסקיות או מחיבוקים מאולצים.

אם אתם מכירים את התסמינים האלה, אתם כנראה חלק מתוך קרוב ל-80 אלף איש בישראל, שסובלים מהזעת יתר ממוקדת באיבר מסוים או בכמה אזורים כמו בתי השחי, כפות הידיים, כפות הרגליים, הפנים או אזורים אחרים בגוף.

למעשה, הזעת יתר היא לא רק בעיה אסתטית היוצרת מבוכה, היא עלולה לגרור סיכונים בריאותיים.

בעת הזעה, הגוף מפריש לא רק מים, אלא גם כ-60 מינרלים החיוניים לתפקוד הגוף. איזון מינרלים תקין נחוץ לבריאות השיניים, העצמות, הדם, השרירים, הרקמות ותאי העצב. המינרלים פועלים להעברת החמצן בדם. מינרלים כגון אשלגן, סידן ומגנזיום דרושים לפעולת הלב. ובכלל, חסרון במינרל אחד מספיק להתפתחות מחלות ניווניות למשל.

קיימים שני סוגים של הזעת יתר:

  • הזעת יתר ממוקדת ראשונית - הזעת יתר המופיעה בד"כ באיזור ממוקד או על פני איברים ספציפיים בגוף. האזורים הנפוצים הם; בתי שחי, כפות ידיים ורגליים או פנים.
  • הזעת יתר כללית - הזעה לאורך כל הגוף, ללא סיבה מוצדקת ונגרמת לרב מעודף משקל, מחלות עור שונות או בעיות הורמונליות.

כדי לטפל בהזעת יתר, באפילוג'יק – המרכז לרפואת עור אסתטית, מתחילים באבחון סוג ההזעה, את מיקומה ובהתאם לכך את דרכי הטיפול המתאימים. האבחון נעשה על ידי ייעוץ רפואי ורק לאחר שלילת גורמים הפיכים, כמו תרופות ומחלות, ניתן לקבוע את הטיפול המתאים ביותר עבור המטופל.

ישנן דרכי טיפול רבות בתופעה החל מתכשירים, טיפול תרופתי ועד ניתוח אך הטיפול המשמעותי והבולט שבהם כיום הוא הטיפול בעזרת בוטוקס.

חומר הבוטולינום טוקסין המוזרק הינו חומר בטוח ואפקטיבי לטיפול בהזעת יתר מקומית, בבתי השחי או בכפות הידיים. חומר הבוטוקס המוזרק גורם לחסימה של הסיגנל העצבי, המועבר לבלוטות הזיעה ובכך למעשה מונע את הפרשת את נוזלי הזיעה.

ההזרקה מבוצעת בהרדמה מקומית, לפי אזור הטיפול. בבתי השחי, ההרדמה נעשית על ידי מריחת קרם הרדמה (אמלה) כשעה לפני הטיפול. בכפות הידיים והרגליים יש לעתים צורך להרדים את המקום. לאחר שהאזור הורדם, מבוצעת סידרה של דקירות שטחיות באמצעות מחט עדינה מאד במרווחים קבועים.

אפקטיביות הטיפול תורגש מספר ימים ממועד ההזרקה, אך את התוצאה הסופית ניתן יהיה להעריך רק לאחר שבועיים, והיא צפויה להישמר לאורך 6 עד 8 חודשים. לשימור התוצאות לטווח ארוך מומלץ לחזור על הטיפול 1-2 פעמים בשנה.

הטבה בלעדית לגולשי כיכר השבת: 50% הנחה לטיפול בוטוקס לחודש יולי בלבד

אפילוג'יק, מרכז אורנים, כנפי נשרים 68, ירושלים |
טלפון: 073-273-0730

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר