תיעוד קשה

צפו בווידאו: הפוגרום החסידי בישיבת באבוב

בישיבת באבוב בבני ברק עדיין המומים מהאירוע המחריד כאשר לאחר התפילה במרכז חסידי ויז'ניץ, עלתה קבוצת חסידים אל בניין הישיבה וביצעה שם הרס וונדליזם רב (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בישיבת באבוב בבני ברק עדיין המומים מהאירוע המחריד שהתרחש במוצאי השבת האחרונה כאשר קבוצת חסידים הגיע לאחר תפילת ערבית במרכז חסידי ויז'ניץ, לאחר חצות הלילה, ועלתה אל בניין הישיבה וביצעה שם הרס וונדליזם רב זאת לאחר שאחד התלמידים פגע במורם ורבם האדמו"ר כאשר צעק מהחלון לעבר מנהיגם הרוחני את שמו בעת מעמד קידוש לבנה.

בחסידות הפיצו ברשתות החברתיות סרטון בו נראים התוצאות העגומות של האירוע הקשה במהלכו נעקרו מזוזות, נשברו ספסלים בהיכל בית המדרש ואריחי הקרמיקה כמו גם חפצים שונים נשברו ונהרסו לצד חליפות וביגוד אישי שטונף.

גורמים בישיבה טוענים כי התמונות צריכות לגרום לזעזוע ברחבי העולם היהודי מהפגרום. "הרי אם זה היה קורה על ידי חילונים כל העיתונות היהודית והחרדית היו זועקים רק כאן יש לצערינו יש דממה".

מנגד גורמים המקורבים לחסידות ויז'ניץ טוענים כי הבחורים הצעירים הגיעו למחות על כבודו של האדמו"ר שהינו בבחינת "מלך שמחל על כבודו אין כבודו מחול".

"הרבי הוא כמו אבא רוחני של הצעירים ולכן שאף אחד לא יתפלא שזו התגובה. אם פוגעים באבא אז אין קווים אדומים", מסבירים הגורמים ומוסיפים כי כל חצר חסידית אחרת היתה נוהגת באורח דומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר