מצילים את הילדים

האדמו"רים מסאטמר ופשעווארסק במסע מיוחד לצרפת

בשעות הבוקר (שלישי) נחת האדמו"ר מהר"י מסאטמר בפריז לביקור של מספר ימים לחזק את יהדות צרפת. במסע ישתתף גם הרבי מפשעווארסק ועשרות נגידים • תיעוד (חרדים בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מסאטמר בצרפת, הבוקר (צילום: כיכר השבת)

בשעות הבוקר (שלישי) נחת האדמו"ר מהר"י מסאטמר בפריז לביקור של מספר ימים לחזק את יהדות צרפת. האדמו"ר הגיע ביחד עם עשרות נגידים ומיליונרים של סאטמר מרחבי תבל שמטרתם להקים רשת של מוסדות לחינוך יהודי עבור יהודי צרפת זאת בכדי שלא יעלו לישראל ויתפתו ללמוד במסגרות החינוך הממלכתי.

האדמו"ר הגיע לרובע 19 בעיר לתפילת שחרית וקבלת פנים על ידי קהילות החרדים בעיר בראשותם של הרב יצחק כץ והרב מרדכי רוטנברג.

בשעות אחר הצהריים יתקיים ה'בנקט' לנגידים באולם ההיסטורי של המלון טריאני פאלאס, שם יופיעו האדמו"רים מסאטמאר ופשעווארסק ויאצילו מברכתם לכל התומכים.

בלילה יתקיים הכינוס הגדול, מעמד חיזוק שייערך תחת הכותרת "עטרת יהדות צרפת" בהשתתפות אלפים מתושבי העיר ובראשם כל רבני העיר.

האדמו"ר מסאטמר מתקבל בשירת "ימים"

האדמו"ר מסאטמאר ישמיע שם את הנאום המרכזי לחזק את היהודים במקום שלא נגררים אחר תעמולת הציונים לעלות לארץ ולהביאם אל סכנת שמד על-ידי ארגון הסוכנות.

עסקן בחסידות מסביר ל"כיכר השבת" כי "בשל האנטישמיות הרבה ואירועי הטרור שהתרחשו לאחרונה הרי שרבים מיהדות צרפת משתכנעים לעלות לישראל בחשבם שכאן התחזקו רוחנית וגשמית אלא שלצערנו קורה תהליך הפוך ובעוד בצרפת הדור הצעיר שומר על המסורת בגאווה הרי שדווקא בארץ הקודש הם מגיעים לבתי ספר של החינוך הממלכתי והופכים לחילונים רח"ל".

"בעוד בארץ מדברים כולם על הדתה הרי שכלפי יהודי צרפת מדובר בתהליך של חילון", אומר העסקן, "המטרה העיקרית הינה שיילמדו בצרפת במוסדות חינוך שיקמו בעבורם ולא יעלו לישראל". יצויין כי מי שכבר עולה לישראל, דואגים העסקנים שישתלב ברשת החינוך העצמאי.

יצויין כי בשל החשש מטרור ופיגועים ועל רקע שנאת יהודים המתרחבת בצרפת הוצמדה לאדמו"ר אבטחה על ידי משטרת צרפת וניידות ואופנועים איבטחו את שיירת הרכבים היישר משדה התעופה שארל דה גול ועד לרובע פאווה היהודי בלב פריז שם המתינו ילדי התלמוד תורה כשדגלים בידיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר