מיוחד לבין הזמנים

בפעילות דרעי: כך הוכשרו החופים הנפרדים לימי החופש

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי בפרויקט להכשרת חופים נפרדים ברחבי הארץ, שמחולל שינוי הלכתי במגוון החופים הנפרדים וכן הוספה של חופים נפרדים חדשים לציבור (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי הוציא לפועל פרויקט להכשרת החופים הנפרדים ברחבי הארץ מה שמחולל שינוי הלכתי במגוון החופים הנפרדים המיועדים לציבור הדתי והחרדי וכן הוספה של חופים נפרדים חדשים.

לקראת פתיחת עונת הרחצה, הקים דרעי צוות היגוי של המשרד המופקד על החופים, הכולל את מנכ"ל המשרד והצוותים המקומיים, שירדו לשטח ובחנו את הליקויים מבחינת הכשרות והידורי הצניעות. לצוות ההיגוי הוזרמו תקציבים וזה בכדי לפעול במהירות שכבר לאחר ט' באב, עם פתיחת בין הזמנים, יוכלו הציבור החרדי והדתי ליהנות מהחופים הנפרדים.

יצוין, כי הפעולות בשטח נעשו בתיאום עם ארגון 'הועד לטוהר המחנה' האמונים על הנושא.

במקומות רבים נדרשו התקנות מחיצות בעלויות גבוהות, דרעי פנה לראשי הערים שסייעו בהקמת התאמות הנדרשות, כדי להפוך את החופים הנפרדים לכשרים למהדרין.

"כיכר השבת" מביא את רשימת החופים הכשרים למהדרין לאחר השיפור:

החוף הנפרד בחדרה – החוף היה פרוץ משני צדיו, ואף היה מעבר פתוח סמוך לסוכת המציל בין החופים. ראשית, פתח זה נסגר הרמטית ע"י שער מיוחד. בנוסף, בימים הקרובים, כאשר הים יאפשר זאת, תושלם המחיצה בתוך המים באופן משביע רצון. כמו כן הושלמה המחיצה בחוף הצפוני באופן שחוסם את הראיה, ונעשים מאמצים אף להתקין מחיצה נוספת בת עשרות מטרים שתאפשר גישה סטרילית מהחניה אל החוף.

החוף הנפרד בבת ים – למרות שהחוף שופץ והורחב, לא הייתה קיימת מחיצה בתוך המים החוצצת בין החוף הסמוך. לאור התנגדות גורמים שונים מהעירייה להעמיק את המחיצה בתוך המים, ירדו צוות המשרד אל השטח ובסור במקום נמצא פתרון. לחוף הנפרד הוסף שטח תחום באורך 50 מטר מכל צד, שמונע רחצה סמוכה לחופים האחרים. בפעילות סגר"ע בת ים רפי ברנס, נרכשו מחיצות בתוך זמן קצר והחוף הוכשר.

החוף הנפרד באשדוד – עד עתה החוף היה מותאם לדרישות הציבור החרדי, אך הוא סבל ממצוקת חניה. בהנחיית השר הוכשרו עוד כ-100 מקומות חניה לתועלת הרבים. כמו כן, נוספה מלתחה גדולה וחדשנית ו- 30 מקלחונים.
החוף הנפרד בהרצליה – גם בחוף זה לא הייתה קיימת מחיצה בתוך המים, ואף כאן נעשה הפתרון של פירוז השטח הסמוך – הוספת 50 מטר משני צידי החוף הנפרד המרחיק אותו באופן משמעותי מהחופים הסמוכים. בהוראת דרעי עריית הרצליה התגייסה ובימים הקרובים תוציא לפועל את התיקון האמור. כמו כן, הוארכו שעות השומרים בחוף זה אל שעות הלילה, כדי למנוע צועדים מלהיכנס אל החוף הנפרד.

חוף 'כינר' בכנרת – עקב הים שנסוג נוצר מצב שבתוך המים לא הייתה כל הפרדה והמחיצה הטבעית, גבעת החול הקיימת במקום, נשארה מחוץ למים. בימים אלו הוקמה מחיצה בתוך המים באורך כ-15 מטר. בשבוע הקרוב יערכו במקום עבודות דחופות להגבהה והארכת המחיצה.

חוף חמי זוהר בים המלח – בחוף זה הוגבהה המחיצה באופן משמעותי, כדי להפוך את החוף לסטרילי יותר, בשל כך החוף הפך כשר למהדרין.

השר דרעי אמר כי "במסגרת הכשרת ושיפוץ חופי ישראל שמבצע משרדו, הוא הורה לצוות הבכיר של משרדו להעניק יחס שווה לחופים הנפרדים, ולהיכנס לעובי הקורה כדי לטפל בכל הליקויים ולהכשיר את החופים".

לדבריו, "שמתי דגש על כך שכל התיקונים יבוצעו עד ט' באב כדי לאפשר לציבור החרדי ליהנות מחופים הנפרדים עם פתיחת בין הזמנים. אני שמח כי הרשויות נענו לבקשתי ושיתפו פעולה בגיוס משאבים והתקנת המחיצות במהירות האפשרית לתועלת הציבור הדתי והחרדי".

מהוועד לטוהר המחנה נמסר: "אנחנו מודים לשר הפנים אריה דרעי וצוותו שנרתמו בכל מרצו לתיקון והכשרת החופים הנפרדים ואף רתם את הגורמים העירוניים כדי להוציאם לפועל".

"מדובר בנושא חשוב ומהותי שהוזנח במשך שנים וגרם לפרצות חמורות. בהובלת השר נעשתה כאן עבודה יסודית, מקיפה ומאומצת בתיאום מלא עם רבני הועד לטוהר המחנה, אשר ירדו לשטח, הציפו את הבעיות והציעו את הפתרונות ההלכתיים ואופני הביצוע. נמשיך לפעול להמשך הכשרת החופים כפי דרישות קהל יראי ה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר