ביקורת קשה על 'תקנות הגיוס'

ראשי ישיבות: "אתם רוצים שהספרדים ימלאו את היעדים"

במכתב נגד תקנות הגיוס שעברו במאמץ נציגי המפלגות החרדיות, ובתמלילים מהקלטת מפגש בין הגר"ש כהן לבין ראשי ישיבות ספרדיות, מתבטאים האחרונים במלים קשות מול הגר"ש כהן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
המפגש בו זעקו ראשי ישיבות ספרדיות (צילומים: באדיבות המצולם)

ראשי ישיבות ספרדים תוקפים באופן גלוי את 'תקנות הגיוס' שהעבירו ראשי המפלגות החרדיות בוועדת חוץ וביטחון, במכתב חדש שנחשף היום.

נראה כי בזמן שהחרדים בכנסת בטוחים כי התקנות הללו הן הטובות ביותר שהיה ניתן להשיג, בקרב ראשי הישיבות הספרדים ישנן עדיין טענות קשות בענין.

את רוב הטענות שמע נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן במהלך פגישה שהתקיימה עמו בשבוע שעבר והעיתונאי יאיר שרקי חשף הערב בחדשות 2 את חלקן.

בראש החותמים על המכתב נמצאים ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' הגאון רבי יהודה כהן וראש ישיבת 'עטרת יצחק' הגאון רבי יצחק ברכה. עוד בחותמים: ראש ישיבת באר יהודה הגאון רבי אליהו טופיק והגאון רבי דוד בצרי ראש ישיבת המקובלים 'השלום'.

במכתב תוקפים הרבנים את 'תקנות הגיוס' וכותבים: "עתה באנו כשמוע אוזננו אשר הגדילו עשות ברשעותם לתקן תקנות חדשות אשר מתחילתם ועד סופם נועדו בגלוי ובמוצהר למנוע מהמוני תלמידי ישיבות ואברכי כוללים לקבל את הדיחוי המגיע להם כפי שהיה נהוג עד עתה, ובכך יוכלו מעתה להעמידם בפני סכנת מאסר או גיוס לצבא".

המכתב המלא

הרבנים מוסיפים כי התקנות: "כל תכליתם וכוונתם בזה לבטל ולהשבית קול יעקב המצפצף בבתי כנסיות ובתי מדרשות ולהדק טבעת החנק סביב לומדי התורה כאשר פריחת עולם התורה בשנים האחרונות הינה לצנינים וכמדקרות חרב בעיניהם, ורוח הקודש אומרת כן ירבה וכן יפרוץ".

כאמור, בחדשות 2 פורסמו הערב תמלילים מדברי הביקורת של ראשי הישיבות הספרדים במהלך הפגישה עם הגר"ש כהן.

הרב שלום כהן: "אז מה אתה רוצה... שמה יעשו?"

הרב יהודה כהן: "שיגידו למלאך המשחית הרף! מספיק! הם שרפו את עולם התורה..."

הרב שלום כהן: "במי אתה תולה את זה..."

אריאל אטיאס : "מחילה כבוד הרב, הנתונים שאתם אומרים הם לא נכונים".

הרב שלום כהן: "יש ילד משוגע (שמתפתה והולך לצבא)".

הרב יהודה כהן: "סליחה... אין כאן ילד משוגע..."

הרב שלום כהן: "הוא משוגע... ואבא שלו משוגע".

הרב יצחק ברכה: "מחילה, אני אשאל את כבודו שאלה: אני 20 שנה נמצא בישיבה, לא היה לי שום בעיה. השנה, שש בעיות עם בחורים. לא היה לי עשרים שנה לא היה לי שש בעיות עם בחורים".

הרב שלום כהן: "למה אצלינו בישיבה אין בעיה אפילו עם אחד?"

הרב יצחק ברכה: "הם מפחדים מכבודו"

הרב שלום כהן: "מי, מי פוחד? הבחורים פוחדים?"

הרב שלום כהן: "אז למה לא מפחדים ממכם?"

אריאל אטיאס מגיב לטענות, בראיון בלעדי ל"כיכר השבת"

אטיאס: "מחילה הרב... אני רוצה להבין. אז על מי הטענה? על הצבא? על החוק? על המגייסים? על מי הטענה?"

הרב יהודה כהן: "סליחה... זה שאלות פילוסופיות... זה שאלות כפרניות.. אני קורע את הבגדים... זה כפיה... עשרת אלפים בחורי ישיבות מגויסים... אתה שואל אותי על מי הטענה...??? הקב"ה ישאל אותך מה תגיד לי... על מי הטענה... ריבונו של עולם, למה מסרת אותנו ביד הרשעים האלה... למה השארת אותם עלינו... אין טענה על אף אחד... אתה מקבל עליך אחריות..."

"אני עכשיו קורע את הבגדים יוצא בחוץ והולך... מה זאת אומרת על מי הטענה... עלינו הטענה. אנחנו יודעים את הדברים וכולם שותקים וממלאים פיהם מים... אף אחד לא איכפת לו מילדי ישראל... עשרת אלפים בחורי ישיבות תוך ארבע שנים גוייסו... שומו שמים.... מי נתן למשיסה יעקב וישראל לבוזזים... באים לוקחים את מיטב הילדים שלנו.... תגיד לי, אם זה היה הילד שלך גם היית שואל את השאלה הזאת??? אני את הבן שלי הייתי שואל את השאלה הזאת??? אני אומר לכם, יהיו ספרדים מסכנים תמימים, אנחנו מסרנו את הנשמה עד שהוצאנו אותם לישיבות...".

הרב יהודה כהן: "אתם עוד תשלמו על הבנים והנכדים שלכם על זה..."

הרב אברהם כהן: "אתם רוצים שהספרדים ימלאו את היעדים... זה לא סוד... מאיר פרוש אמר בפירוש ככה וישראל אייכלר אמר את זה ברבים והרב יגאל רוזן אמר שהספרדים והחלשים ימלאו את היעדים - יש לנו הקלטה ממנו... זה בדיוק התשובה למה הספרדים מסובכים..."

אטיאס: "אני מסכים... יש בעיה שהצבא מפעיל אנשים כדי לעודד את הגיוס..."

הרב אברהם כהן: "אז איך יש עשרת אלפים מגויסים ומתוכם שמונת אלפים ספרדים???"

אטיאס: "אני לא יודע לענות לכם על הספרדים... הדבר המעשי שאתם מציגים הוא כואב מאוד... אני יודע שהצבא מפעיל יכולת שכנוע או כספית..."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר