למה יתושים עוקצים אותנו?

היצורים הקטנטנים והטורדניים לא נותנים לנו מנוח. למה הם באים דווקא אלינו ולמה ישנם כאלה שלא מרגישים בנוכחותם? (מעניין)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

עבר עליכם יום עמוס, אתם מסדרים הכל ונכנסים למיטה כדי לתת לגוף שלכם את המנוחה לה הוא כל כך משווע והופ, יצורים קטנטנים וטורדניים לא נותנים לכם מנוח. למה הם באים דווקא אליכם ולמה ישנם כאלה שלא מרגישים בנוכחותם?

מסתבר שהיצורים הקטנים הללו יודעים בדיוק מה הם אוהבים לאכול, ואם תציצו ברשימה הבאה תדעו אם אתם ברשימת הקניות שלהם או שלא.

סוג דם

על פי מחקרים שנעשו בנושא עקיצות, יתושים ודם שבניהם אשים בעלי דם מסוג O בסיכון גבוה יותר להיעקץ יחסית לבעלי דם אחרים. אם אתם רוצים לדבר באחוזים אז במקרה שיתוש עובר בקרבת אדם בעל דם מסוג O ב84% זה ייגמר בעקיצה.

עקיצת פחמן

נשים בהריון עלולות להיעקץ יותר בתקופת ההריון, אל תפגעו זה לא אישי, פשוט בזמן ההריון הגוף פולט כמות מוגברת של פחמן דו חמצני שכל כך אהוב על היתוש המצוי.

עוקץ בחום

חמי מזג? כדאי שתרגעו - מסתבר שאנשים בעלי טמפרטורת גוף גבוהה הם קהל היעד המועדף על היצור העוקצני. אז בפעם הבאה שאתם נעקצים שתו כוס מים קרים, כי הכעס יחמם אתכם ויגרום לעוד עקיצות לבוא.

עקיצה לבנה

מכורים לבירה? היתושים מכורים לדם שלכם. עדיין לא ברור למה אבל מחקרים מוכיחים כי שתיית בקבוק בירה אחד יכולה להזמין אליכם עקיצות רבות של היצורים שכנראה מחבבים את משקה החיטה הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר