רוצה להיות רעבה אבל מרוצה?

קרה משהו בשנים האחרונות מה שלא היה פעם. פעם נשים ובעיקר בחורות הקפידו להראות טוב ולהראות טוב זה להיות רזות, "בנותיך כזוויות מחוטבות" כך דוד המלך מתאר את בנות ישראל הנראות טוב, זווית משהו מחוטב לא מסה של שומן מכל הכיוונים. אך בשלוש ארבע שנים האחרונות רואים יותר ויותר נשים ובחורות פשוט שמנות, מה קרה?

ג. הלוי | כיכר השבת |
לפני.. (צילום: שאטרסטוק )

תמיד שהיו אומרים אמריקאי זו הייתה מילה נרדפת לאדם שמן הניזון בפיצות המבורגר וקולה, לאחרונה כמו בכל אופנה, אמריקה הגיעה לישראל, אתה רואה סביבך יותר מדי שמנים ושמנות, וכבר פשה הבושה, נראה כאילו יש תחרות סמויה במשקל כבד.

בלי סוף מדברים על דיאטות זה עסק שמגלגל מיליונים, ובעיקר מלגלג על השמנים. מאחר ולרזות לא תלוי בתפריט, מכון הרזיה, או קפסולות, אלא בשינוי משמעותי בחשיבה. לעשות סוויצ' במוח.

להבין ש:

לעשות דיאטה זה לא "לעשות הליכות" כל ערב, הן אמנם הולכות ערב ערב אך לשומן זה לא מזיז, כי ההליכות האלה רק פותחות את התיאבון, ושהן מגיעות הביתה הן מאוד רעבות לאחר המאמץ הספורטיבי ואז אוכלות כפליים על חשבון השתיים וחצי קלוריות ששרפו בהליכה.

לעשות דיאטה זה לא לבשל אוכל דיאטטי, וגם לא לקנות מיני קפסולות, ותרכיזים מיוחדים לדיאטה. כל סוגי המזון המרזה עולים הרבה כסף, הבעיה העיקרית שבישול אוכל דיאטטי לא טעים לא משביע וגורם לשבירה מורלית תוך ימים מספר ומהר מאוד חוזרים לצ'יפס והפיצות.

לעשות דיאטה זה לא להביא לעבודה קערה בגודל גיגית מלאה חסה גזר וכרוב. לאכול קרקרים דלי קלוריות, הירקות גם הם רק מעוררים את התיאבון וגורמים להיות הרבה יותר רעבים. אותן אלה שתמיד בדיאטה מעולם לא תראי אותן אוכלות הרבה, ההפיך, הן ניזונות רק מחסה ושותות רק דיאט אז מניין מסת השומן העוטפת אותן?

כמו שהצפרים מתות בסתר, כך השמנים אוכלים בסתר, במשך היום הן באמת בדיאטה, איך שהן מגיעות בערב הביתה, הן פותחות את המקרר ואוכלות את תכולתו יחד עם הברגים. והולכות לישון כאשר בבטנן כמות אוכל שכל קלוריה בה שווה כפול, (בערב כל קלוריה כפולה) והמשקל בבוקר בהתאם.

צריך שינוי במח להבין שלהיות שמן זה רע מכל בחינה

ראשית, מדוע שאדם נורמטיבי יסחב עשרות קילו של שומן על גופו? מדוע לאכל כמויות שהגוף לא צריך, מה אתם מכונת מגרסה? למה לאכול שלוש צלחות אם אפשר לאכול צלחת אחת, תגידו אנחנו עדיין רעבים, לא נכון, תנו למוח עשרים דקות ותחושת השובע תשתלט על המח. לאכול הרבה כי האכול טעים? זה שטות, ילדותיות, הטעים הזה הוא עניין של דקות ותו לא ומול זה עומד הרבה רווח בלהיות רזה.

"ונשמרתם לנפשותיכם מאוד מאוד" להיות שמן זה להיות עם פרמטרים רפואיים לא טובים, כולסטרול, לחץ דם, בעיות מעיים, צרבות, בעיות נשימה ומה לא? אז מניין ההיתר להיות שמן, האם מותר לאדם להזיק את עצמו בידיו?

"בל תשחית" - כאשר אוכלים כמות אוכל שהגוף לא צריך הוא יוצר שומנים מיותרים מזיקים, אפשר לחסוך מאות שקלים בחודש באי רכישת אוכל מיותר שכדאי להותירו על המדף בחנות ובכסף שנחסך תקנו לכן ביגוד הנעלה איפור- הכול. למה אוכל?

אומרים שהשמנת יתר היא רצון של האדם לפצות את עצמו על חסר מסוים, בדידות עצבות, אכזבה ותסכול. אך נזכור שהשומן לא מפצה אלא גורם חסר נוסף, סוג של מכה על מכה, בשביל מה?

שווה להיות רזה!

לרזה יש יותר בטחון עצמי, מרגיש טוב עם עצמו, רואים שהוא לא מכור לאוכל, ולא רודף אחרי תאוות, מרגיש ספורטיבי עולה מדרגות ולא מתנשף כמו קיטור.

רזה זה יפה, את מרגישה יפה, כל מה שתלבישי תיראי טוב, קונה בגדים בקלות. שמנות שמתלבשות, הבגדים רק מתלבשים על השומן אז יש לנו שומן מלובש, הבגדים רק נותנים נופך. גם עם שמנה תרכוש את הבגדים הכי יוקרתיים בעולם, היא עדיין....

איך נהיים רזים?

קודם כל סור מרע, צריך להוריד את העשרות קילו המיותרים, ולכך צריך כוח רצון, ההחלטה שלך מול חתיכת עוגה, גלידה או סטייק טוב. תחושת רעב למול רצון והחלטה מי גובר על מי? הרצון השכלי למול התאווה לאכול הרבה. רצוי לא להתעסק עם אוכל ולא לחשוב עליו כל היום בהתחלה יהיה קשה, אבל מהר מאוד לא תבינו מה ההתלהבות והכפייתיות מאוכל.

צריך לדעת שדיאטה זה ללכת לישון רעב, אם אתם שבעים בערב, סימן שלא עשיתם היום דיאטה ומחר המשקל יראה בהתאם.

אנשים פוחדים מלהיות רעבים, להיות רעב זה לא מחלה. אומנם קצת לא נעים אבל התגברות על תאוות האכילה היא התגברות כמו כל התגברות, עבודה על המידות כמו התגברות על כל מידה ותאווה אחרת, ואין סיבה שלא נתגבר, נותן תחושה נהדרת.

יש רגעי משבר בעיקר אחר הצהרים ובערב את רעבה ואין לך כוח, את אומרת "נמאס לי מכל הדיאטות האלה, אני רעבה ועכשיו אני אוכלת". אכלת חמש דקות, את שבעה ומרגע זה יש לך נקיפות מצפון, תחושה לא טובה מרגישה סמרטוט עם עצמך השובע לא נותן שמחה.

אילו לא היית אוכלת ונותרת רעבה, היית קמה בבוקר עולה על המשקל ומגלה חצי קילו פחות. אין תחושה יותר טובה מזו להתחיל את היום, תחושה נהדרת שמלווה אותך לא חמש דקות אלא כל הזמן.

הרעב זו תחושה פיזית ממשית, במיוחד בתחילת הדיאטה, אפשר להכהות אותה בשמיעת מוזיקה אהובה, אמבט מרענן, שיחה עם חברה, בעצם אפשר לעשות כל מה שאת אוהבת ועושה לך טוב חוץ מלאכול!

עשה טוב... את עושה דיאטה אמיתית אם תוסיפי לזה גם הליכה מהירה או עליה במדרגות מהירה זה וודאי יעזור לך לשרוף את הקלוריות המיותרות אבל בתנאי שאת באה הביתה את לא אוכלת כלום. אחרת חבל על הסבל של כל היום...

אין לתאר את תחושת השמחה והעונג כאשר המשקל מראה שרזית זה נותן הרגשה טובה כל היום ולמחרת עוד רבע קילו ומחרתיים פחות חצי קילו וכך יורדים במשך שבועות. שעושים דיאטה אמיתית בסוף קשה אפילו להפסיק ולאכול רגיל.

אחרי שהגעת למשקל הרצוי, תתחילי לאכול נורמלי לא אוכל דיאטטי אוכל רגיל טעים שאת אוהבת אבל בכמויות נורמליות סבירות אולי בהתחלה יתחשק לך עוד מנה, עוד פרוסה קומי מהשולחן. מהר מאוד תגלי שאת שבעה גם ממנה אחת סבירה. עובדה.

ולזכור! לעולם לא עושים דיאטה בשבת, בשבת אוכלים כל מה שרוצים וכמה שרוצים, באורח פלא הקלוריות שמעלים בשבת מתפוגגות בדיאטה של יום א'. וברגעי משבר במשך השבוע שמאוד רעבים לזכור שעוד מעט שבת ואז תאכלו כל מה שתרצו.

אז קדימה מרגע זה, לא ממחר בבוקר!

הכל מאהבה ג. הלוי

ג. הלוי מחברם של רבי המכר הנודעים: השידוך, כפרה בכפור, נשק סודי, הסמינר, היהלום, המרגל, שרביט קסמים, מדרון חלקלק (חדש), סדרת יוני גאוני (3 כרכים), סדרת חבורת צופן (9 כרכים), זינוק לאחור, דינה ילדה מיוחדת (2 כרכים), חותן איש האלוקים ועוד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית