המאבק הירושלמי

האם דווקא חרדים יגרמו לאי הקפדה על כללי הצניעות בהקפות?

הכניסה לבית הרב קוק בירושלים נחסמה במסגרת מחלוקת על הפעילות במקום, מה שמאיים על קיום חגיגות שמחת תורה של "מרכז הרב" במקום תוך הקפדה על כל כללי הצניעות (חרדים)

הכניסה שננעלה (באדיבות המצלם)

על רקע סכסוך משפטי המתנהל סביב בית הרב קוק בירושלים, נחסמה אחת הכניסות לבית - מה שמאיים על קיום שמחת תורה במקום תוך שמירה על כללי הצניעות. לדברי גורמים ב"מרכז הרב" שתלמידיה ובוגריה עורכים את שמחת תורה במקום, סגירת הכניסה משמעה אילוץ החוגגים במקום להיכנס למתחם דרך כניסה אחת ומשותפת לגברים ונשים, תוך בעיות צניעות.

המחלוקת מול הוועד הכללי נסובה סביב זכויות השימוש של עמותת "וזאת לראיה" בבית הרב קוק זצ"ל. במסגרת הסכסוך ננעלה דלת הכניסה לבית המדרש. נעילת הכניסה הביאה לכך שמידי חג שמחת תורה בשנתיים האחרונות מתקיימת במקום תגרה מילולית בין צעירים חרדים המזוהים עם הוועד הכללי לבין צעירים שבאים לחגוג יחד עם מרכז הרב.

הסיבה לתגרה, לטענת החוגגים במקום, היא מניעת האפשרות לקיים אירוע נפרד כראוי בין גברים ונשים, מאחר ונעילת הכניסה לבית המדרש מאלצת לעשות שימוש בכניסה משותפת.

אנשי מרכז הרב טוענים כי מבחינה משפטית יש להם אפשרות להיכנס למקום באופן אגרסיבי, כפי שאירע בשנים האחרונות תוך התכת המנעולים שמוצבים במקום, אלא שהדבר כרוך בהפעלת כוח מול הצעירים החרדים הנמצאים במקום וגורם לעימות מיותר בחג - דבר בו אנשי מרכז הרב לא חפצים.

שמחת תורה בבית הרב קוק

בימים האחרונים החלו גורמים הקשורים למרכז הרב לפתוח בניסיון להביא להסכמה, ולו זמנית, שתאפשר את קיום שמחת תורה במקום תוך הקפדה על כללי הצניעות. בימים הקרובים צפויים הגורמים לפנות לבכירים חרדים בעיריית ירושלים ולרבנים בולטים בציונות הדתית בכדי לנסות להשיג הסכמה זמנית.

"אין סיבה שלא נשים את המחלוקות בצד ערב אחד בשנה כדי לאפשר שמחת תורה בצניעות" אומר גורם מ"מרכז הרב" בשיחה עם "כיכר השבת", ומציין כי בהקפות ובאירועים נוספים במקום השתתפו בשנים האחרונות גם גורמים חרדים בהם סגן שר החינוך מאיר פרוש וסגן ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר