מבוכה לחמאס

עזה: מנהרת טרור נחשפה מתחת לבית ספר

פעילי ארגון הסיוע המיוחד של האו"ם עבור אזרחי רצועת עזה, לא יכולים עוד להתעלם מחפירת מנהרות טרור של ארגון חמאס השולט במקום, מתחת לבתי ספר שהוא מנהל (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בית ספר בעזה. אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

פעילי סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים, אונר"א, גילו לאחרונה בעזה מנהרה שנחפרה מתחת לבית ספר.

זו הפעם השנייה בחמשת החודשים האחרונים שנחשפת מנהרה בבית הספר ששייך לארגון ברצועה. ישראל עודכנה על פרטי המקרה בזמן אמת, שאירע לפני כשבועיים ומתפרסם רק היום, אך לא ברור בשלב זה לאיזה ארגון טרור המנהרה שייכת.

כשנחשפה בפעם הקודמת מנהרה של חמאס מתחת לבית ספר אחר בעזה, בתחילת יוני השנה, סגרו מיד אנשי אונר"א את בית הספר ונקטו מספר צעדים, בהם איטום החלל שהתגלה מתחת למבנה.

חלק מתוואי מנהרת הזרוע הצבאית של חמאס התגלה אז כעובר מתחת לבית ספר בית ספר לבנים של אונר"א שנמצא במרכז רצועת עזה, מזרחית לדיר אל-בלח. המנהרה הייתה בעומק של שניים עד שלושה מטרים מתחת לפני הקרקע של בית הספר, והתוואי שלה המשיך לעומק רצועת עזה ולכיוון גדר המערכת עם ישראל.

מנהרה של חמאס שהתגלתה על ידי צה"ל מתחת למסגד בעזה (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

לאחר עשרה ימים שבהם היה סגור בית הספר, הוא שב לפעול כרגיל, ובמקביל פנו גורמים באונר"א לגורמים הרלוונטיים בעזה כדי להביע את "מחאתם" על הפרת מדיניות הנייטרליות של האו"ם בשטח ששייך לה.

לדבריהם, "נוכחותה של מנהרה מתחת למתקן של אונר"א, שנהנית מחסינות החוק הבינלאומי, אינה מקובלת. היא מעמידה את הילדים ואת אנשי הסגל בסכנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר