המצב בסקרים

אריה דרעי: בני תורה ספרדים לא מרגישים חלק מש"ס

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס למצבה של המפלגה בסקרים וטען כי הם לא משקפים את המצב האמיתי אך הודה: "גדל כאן דור שלם של בני תורה ספרדים שלא מרגישים חלק מהתנועה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי, בחודש שעבר (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי התייחס בסוף השבוע לסקרים שפורסמו בכל התקשורת, שם ש"ס נמצאת על גבול אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים בלבד. לדבריו, הסקרים לא יכולים לשקף את מצבה של מפלגתו.

בשיחה עם פרשני עיתון 'משפחה' יוסי אליטוב ושמעון ברייטקופף אמר דרעי: "אני לא חושב שהסקרים האלה משקפים את המציאות. בבחירות האחרונות ש"ס, יהדות התורה והמפלגה של ישי קיבלו ביחד 17 מנדטים, הסקר שהתפרסם השבוע אומר שהמפלגות הללו מקבלות רק 11 מנדטים. אז מה, שש מנדטים התנדפו באוויר? נעלמו? לאן? זה לא רציני".

אריה דרעי סיפר: "יצא לי לדבר השבוע עם כמה מומחי סקרים גדולים שסיפרו לי על השינוי העמוק שעבר השוק: פעם, הסקרים היו נערכים טלפונית והיו משקפים יותר את המציאות בשטח. היום עושים אותם, בעיקר משיקולי תקציב - און ליין.

"הציבור החרדי פחות ממוחשב ולכן ש"ס מקבלת באופן סידרתי פחות ממה שיש לה. אסור גם לשכוח שלש"ס יש הרבה מצביעים מבוגרים שבכלל לא מחוברים לרשת. ולכן הסקרים היום לא יכולים לשקף את מצבה של ש"ס".

השניים הקשו על דרעי, לפי שיטתו איך 'יהדות התורה' שומרת על כוחה בסקרים: "כל מומחי הסקרים טוענים שהסוקרים פשוט לא שואלים על יהדות התורה והרשימה הערבית המשותפת. הם באופן מסורתי 6-7 והערבים 12-13. ש"ס היא מפלגה ישראלית שקיבלה בעבר קולות מכל חלקי העם. ולכן היא נסקרת בדיוק כמו הליכוד, מה שפוגע מאוד ביכולת לשקף את כוחה הנכון".

עם זאת דרעי מודה: "ברור שאנחנו בסיטואציה מורכבת. אני לא בעד לטאטא בעיות מתחת לשטיח".

דרעי העלה בעיה נוספת של ש"ס: "גדל כאן דור שלם של בני תורה ספרדים שלא מרגישים, לצערי, חלק מהתנועה. אני רואה את השדרה הצעירה של ראשי הישיבות, המנהיגים הרוחניים של דור העתיד ואני רואה שהם לא חלק אינטגראלי מאיתנו. הם אולי מצביעים ש"ס, אבל הם לא מעורבים כמו הם היו צריכים להיות מעורבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר